• Emlan93

BIM Mars 2021 - första barnet

Stickling skrev 2021-02-23 17:46:59 följande:

Åh nej :( Beklagar, så otroligt tråkigt att höra. Skickar kramar <3

Tack, ni är för fina!! <3
  • Emlan93
    Sellerin skrev 2021-02-23 21:58:53 följande:

Åh nej, beklagar verkligen :?(

Kan föreställa mig hur man börjar planera. Ta hand om dig, vi finns här om du behöver pepp <3

hopeforaplusa skrev 2021-02-24 09:03:57 följande:

Jag har inte varit med i just den här tråden så länge men beklagar verkligen ditt missfall. Kan bara föreställa mig känslorna kring detta. Skickar massa kramar till dig

Rumpelstiltskin skrev 2021-02-24 11:07:12 följande:

Så ledsen för din skull. Beklagar verkligen. Vi finns här om du behöver ventilera.

Vilken fantastisk grupp det här är, tacksam för att få vara en del av det. Nu håller jag alla tummarna för oss alla att vi får många fina plus i vår! Kram <3
  • Emlan93
    SMEL skrev 2021-02-27 18:43:19 följande:

hej fina ni ! jag plussade idag :D så jag kommer lämna er nu och gå vidare till en mer passande grupp nu !

önskar er alla all lycka i världen och mängder baby dust ! 

efter 7månader av försök så har vi äntligen lyckats :D <3

Åh stort grattis, vad roligt att höra! <3
  • Emlan93
    Ericky skrev 2021-03-03 15:36:52 följande:

Och där fick jag mensblod plötsligt ;( Har haft ont i ländryggen och molvärk och trodde det var positivt, men nu med 6 dagar till mens känns det ju bara som mellanblödningarna är här igen eller att det är ett supertidigt missfall. För mellanblödningarna har aldrig inneburit mensvärk.

Hopplöst. 

Ne, skit också!! Massa kram <3
  • Emlan93

Hej!! Nu är det snart två veckor sen jag fick missfall. Idag är första dagen jag slipper ha ont eller blöda. Tacksam för de iallafall, men ush. Ne det här med att bli gravid är inte bara en dans på rosor direkt, så mycket som kan gå fel, så mycket som måste gå rätt. Men hoppet finns kvar och längtan förstås. Vill försöka igen egentligen nu direkt, men läkaren rekommenderade att vänta en mens, så får väl göra det. Även fast de senaste dagarna behövts att bearbetas känns det lite som oförbrukad tid liksom, men kroppen måste få chans att ta igen. Det får jag respektera :)

• Emlan93
    bananmilkshake skrev 2021-03-03 16:08:20 följande:

Idag fick jag en kallelse till en missfallsutredning. Usch får ångest bara av att tänka på det.

Åh <3 kram till dig!
  • Emlan93
    Ussies skrev 2021-03-05 10:29:56 följande:

Vi åker bort i helgen och kunde inte vänta med att ta ett graviditetstest i morse. Egentligen är beräknad mens på måndag.

Men vi plussade idag!!!

Grattis!!! :)
  • Emlan93
    Ericky skrev 2021-03-10 15:54:04 följande:

Hej tjejer,

Har varit hos gyn idag gällande mina mellanblödningar. Krävde att bli utredd och nu blev det faktiskt ordentlig plan framåt så det känns bra :)

Jag har troligen östrogendominans/progesteronbrist vilket skapar mellanblödningarna (blöder från tiden för äl till mens) och är det så så kan heller inte ett befruktat ägg klara sig hela vägen fram. Så inte konstigt att jag inte blir gravid. Överläkaren misstänkte att jag inte har en ordentlig ägglossning heller eftersom jag inte känner av den och inte heller har sekret. Och verkar ha progesteronbrist vilket ju kommer naturligt om man inte ägglossar. Båda har jag haft gott om tidigare nämligen. Nu blir det Provera mellan äl och mens i 3 månader och sedan uppehåll 2 cykler. Förhoppningen är att provera ska hjälpa till att få igång en normal cykel med ordentlig ägglossning. Har det inte tagit sig då, blir det Letrozol för att få igång ägglossning. Jag hoppas dock få börja med det inte tidigare. Om 5 månader har det gått ett år, så då blir det ju utredning i vilket fall.

Känns mycket bra att ha något att testa oavsett. Jag har ju vetat länge att detta inte är normalt för mig men inte blivit lyssnad på. Däremot känns det så märkligt att vara i den här sitsen. Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle behöva kämpa med detta då jag blev gravid i 25års ålder på ett felsteg. Kram till er andra som också kämpar! <3

Men vad bra att du kollat upp och stod på dig!! Håller jag alla tummarna för att detta ska göra susen! Massa kram!!<3
  • Emlan93
    Johanna1923 skrev 2021-03-10 10:40:21 följande:

Jag kunde inte hålla mig! Herregud... är helt i chock

Grattis!!!
  • Emlan93
    Sellerin skrev 2021-03-10 21:21:11 följande:

Känns helt obegripligt, men jag är tydligen gravid! Imorse testade jag först med sticka, men trodde inte på det så var tvungen att även testa digitalt. Nu hoppas jag att detta lilla frö är friskt, kommer att trivas och vill stanna kvar :) <3

Men åh vad kul! Grattis!!!
  • Emlan93
    KNAS2 skrev 2021-03-26 07:34:57 följande:

Alltså.

Jag tog just ett CB graviditetstest (det enda jag har hemma) mest för att bli av med det och för att typ få en chans att veta om jag är gravid då vi får besök i helgen och det kommer bli vin till mat och så.

Jag är gravid.

Vågar knappt tro det då jag plussade i juli 2020 och 1 och en halv vecka senare börjar jag blöda. Så denna gången tar vi det nog lugnare, vi springer inte iväg I tankarna.

Min sambo hade precis kört iväg till jobbet när jag testade. Jag får klura på hur jag ska berätta det för honom. Och jag funderar på att ställa in besöket i helgen, ljuga om att vi blivit lite krassliga (vi ska ändå ses nästa helg).

Åh hörrni! JAG KAN INTE FATTA DET!!

Sitter och gråter och håller alla tummar på att denna gången är det som gäller!

Jag kan bara hålla med ni som innan skrivit att symtomen kan verkligen utebli. Känner min nästan bättre än vanligt innan BIM. Ont i brösten men inte så ont som jag brukar ha.

Men åh vad roligt! Stort grattis!!!!!
  • Emlan93
    Stickling skrev 2021-03-29 06:51:46 följande:

Hjälp! Jag är på Bim +2. Har haft sjunkande temp flera dagar och en väldigt svag brun blödning senaste dygnen, så har bara väntat på att mensen ska komma igång. Nu tog jag ett test bara för att bekräfta att det inte gått den här gången heller. Fick ett jättesvagt streck på CB testa tidigt, och enligt det digitala testet är jag gravid?! Hade ett missfall i motsvarande tid i cykeln i höstas och blir förstås rädd att det är samma sak som hänt nu, i och med den låga tempen. Hjälp, hur ska jag tänka?

Åh förstår din oro och håller alla tummar att det går bra, just nu är du gravid, STÖRSTA grattis!! Kram <3
  • Emlan93
    bananmilkshake skrev 2021-03-28 09:57:52 följande:

Plussade imorse! Jag hade mina aningar, men det blev ändå en chock. Med 2 MA i bagaget vågar jag inte mer än att vara försiktigt glad. Men lite glad tänker jag iaf unna mig att vara! 

Åh vad roligt!! Stort grattis till er! <3
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet