• apan95

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej nya och bekanta namn!

Lägger till mig själv på listan trotts att jag vet att mitt BIM kan ändra sig varje månad pga oregelbunden cykel! Vet inte exakt vilket försök jag är på men gissar 16!

Denna månaden ska jag göra spolning så hoppas det kanske kan ge lite extra tur, vem vet...

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Link92, 9/3, 29 år (20:e försöket)

BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Sellerin, 11/3, 32 år (6:e försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

• apan95

Tänkte beställa lite vanliga gravstickor, vilka tycker ni är bäst? Har ju fattat att RFSU är sämst... gärna flerpack

• apan95
    Soff skrev 2021-02-18 21:03:31 följande:

Senaste tiden har jag verkligen fastnat i mentalt att jag kanske är en av dom som faktiskt har problem med att bli gravid, att det kanske blir IVF, tänk om det dröjer 2-3 år innan man blir gravid?!... Har aldrig varit i den tankebanan innan utan mest tänkt att det är jobbigt att det tar sån tid, men jag har nog ändå någonstans tänkt att jaja, det lär väl iallafall hända inom en hyfsat snar framtid.. men känner bara mer och mer att, men tänk om det inte är så?.. Och det här med omgivningen blir ju inte direkt lättare med tiden.. folks prat om barn.. folks frågor kring barn... folks gravidmagar etc... Jag sa till mig själv i bilen idag, snälla, kan jag få bli gravid detta försök, snälla kropp, kan jag få det? Jag vill så himla gärna. Vill ju verkligen inte ge upp hoppet innan vi ens har gett oss på försök 11.. men efter alla dessa försök skriker min hjärna åt mig att det är omöjligt att bli gravid.. 

Fattar precis dina tankar. vissa dagar så pendlar jag så extremt mycket i mina tankar. i bland tänker jag att det är ju lika stor chans detta försöket som alla andra, så denna gången kanske de går.. Medan vissa dagar tänker ja att varför försöker vi ens när de inte kommer gå naturligt?

Får nästan frågan varje dag från någon och i bland tänker man att det nästan står i pannan på en, haha.
  • apan95
    Soff skrev 2021-02-20 12:48:13 följande:

Är ledsen om jag bidragit till en del negativitet här ibland. Vill ju övervägande bidra med positivitet, men samtidigt så tycker jag det är viktigt att man fritt kan öppna sig här och dela med sig av både det jobbiga och det positiva med denna resan. Personligen så hjälper det mig när man får höra att andra känner likadant ibland. Tycker alla håller en väldigt vänlig ton här inne och är så himla stöttande, och det är jag väldigt glad och tacksam för. Vi alla är ju i en rätt sårbar situation, så när man öppnar upp sig hur man känner, så behöver man just det stödet. Tack till er alla <3 

Hursom, nu börjar ÄL närma sig för mig (beräknad Tisdag), så snart börjar en ny väntan på bim :) Jag tog ett ÄL-test imorse som näääästan var positivt faktiskt, redan på CD10. Brukar bara ta såna tester på eftermiddagen, men kände att det var något på gång så vågade inte vänta. Tror faktiskt att det kommer vara positivt senare idag, eller ikväll.. brukar aldrig testa 2 gånger om dagen men känner att jag vill göra det idag så jag inte missar peaken. Har dessutom massa fertilt sekret och börjar känna av lite ÄL-molande.. 

Gud, blir lite Avis på er som har ägglossning tidigt ändå, min brukar komma nästan vid cd 20, väntan är så brutal och försökschanserna blir ju färre liksom...
  • apan95

[quote=80968481][quote-nick]Msofie skrev 2021-02-22 08:27:37 följande:[/quote-nick]Cd 5 orkar jag nu ta tag i att lägga till mig i tråden. Det är vårt 13 försök nu och har en tid för slutgiltiga prover och provsvar för utredningen i mitten av mars.

Tråkigt att höra! :(

Såg att vi har inte bara ålder gemensamt utan även (nästan) antal försök samt pågående utredning! Gjorde min spolning i dag och om 2 veckor drygt ska vi på avstämning av alla provsvar! håller tummarna för både er och oss! :)

• apan95
    Msofie skrev 2021-02-22 08:27:37 följande:

Cd 5 orkar jag nu ta tag i att lägga till mig i tråden. Det är vårt 13 försök nu och har en tid för slutgiltiga prover och provsvar för utredningen i mitten av mars.

Ojj blev något knasigt, men kopierat in det jag skrev igen så ser vi om det funkar haha!

Tråkigt att höra! :(

Såg att vi har inte bara ålder gemensamt utan även (nästan) antal försök samt pågående utredning! Gjorde min spolning i dag och om 2 veckor drygt ska vi på avstämning av alla provsvar! håller tummarna för både er och oss! :)
  • apan95

Flyttar fram mitt BIM-datum två dagar då ägglossningen kom tidigare än väntat! Är som sagt ägglossningen efter spolningen och jag hoppas att det ska kunna hjälpa något...

skulle vi lyckas denna gången skulle det även innebära att ja hinner bli mamma medan jag fortfarande är 25 (bara några dagar innan 26) vilket alltid har varit min högst dröm!

Undrar även hur ni andra tänker kring träning efter ÄL? jag kör endast enkel styrketräning hemma 2 ggr/vecka men efter ägglossning vågar jag typ inte... hur gör ni??

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

• apan95
    Ussies skrev 2021-03-05 10:29:56 följande:

Vi åker bort i helgen och kunde inte vänta med att ta ett graviditetstest i morse. Egentligen är beräknad mens på måndag.

Men vi plussade idag!!!

Åååh grattis!! :) vilket fint pluss!
  • apan95
    Sellerin skrev 2021-03-10 21:21:11 följande:

Känns helt obegripligt, men jag är tydligen gravid! Imorse testade jag först med sticka, men trodde inte på det så var tvungen att även testa digitalt. Nu hoppas jag att detta lilla frö är friskt, kommer att trivas och vill stanna kvar :) <3

Ojj men wow! Vilka fina plus! Stort grattis !!!! :)
  • apan95

Känner bara att jag måste skriva av mig samt kanske ge lite hopp till er andra nu när jag har fått lite!

Var på vårat återbesök idag på ivf-utredningen. Alla provsvar och spolning och allt ser toppen ut så läkaren var väldigt hoppfull för att vi ska lyckas om inte naturligt så ivf. Remiss för ivf är inskickad, men väntetiden via landstinget är lång nu (7-10 månader) men vi ska ge det 2 månader till naturligt nu för hon påstod även att det kan va lättare 1-3 månader efter spolning att bli gravid!

Vi kommer antagligen om inget hänt fram tills maj göra privat ivf och där var hon även hoppfull i att vi INTE skulle köpa de stora paketet utan borde klara oss på de minsta paketet med färre försök!

Tror att detta gör att jag och min sambo kan andas ut lite samt släppa lite press! Speciellt nu när vi vet att vi i maj antagligen börjar ivf så känns de på något sätt ?närmre? med bebis.

Kan även flika in att läkaren var väldigt positiv till Natural Cycles som jag använt nu drygt ett år och tyckte det var en bra metod att bland annat se att ägglossning har inträffat varje månad!

kul med några plus i tråden och håller tummarna på fler. Hoppas ni kanske kan känna lite samma pepp som jag fick haha!

Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet