Ja, verkligen konstigt att det är såhär. Skönt att ni håller med. Kanske lite off topic som du säger, Sellerin och att diskussionen passar bättre i andra trådar. Ville skriva av mig lite, och då gick det kanske lite snabbt :P
Emmalucy skrev 2021-02-17 18:31:44 följande:
Förstår hur du känner! Det blir typ ?aja, inget händer, det är väl IVF då? de hade mätt min livmoderslemhinnan på 5mm och en gång på 8mm på utredning, trots att för IVF vill man ha MINST 8mm så säger de ?det spelar ingen roll hur tjock den är? uhuh... tycker att läkaren är väldigt lat här, skulle helre betala privat och ha nån som faktiskt prover olika grejer innan ?ja, släng de på IV kön istället.?!
Har du kollat något på akupunktur? Jag vill testa det men det är inte den billigaste man kan gör! (har vanlig äl men tunn hinna och kort LP)
Alltså det där är ju oxå så himla konstigt! Det första borde ju vara att försöka få din slemhinna tjockare, inte ivf. Suck igen. Jag har varit hos privat, så det finns risk för samma resultat om du går till en sån tyvärr..
Inte testat akupunktur, men har funderat på det. Har även tänkt på zonterapi. Säg till om du testar!:)
Anonym (jag) skrev 2021-02-17 18:25:22 följande:
Om du tror att det är hormonell obalans med för högt östrogen och för lågt progesteron går det att göra mycket själv utan utredning. Har du testat kostomläggning och ändringar i livsstil? Tycker för min del att det var värt att gå in på ett mer holistiskt perspektiv än att fixa saker med läkemedel.
Tror som du på ett mer holistiskt perspektiv och det är pga att jag läst på mycket om detta som jag tror mig ha obalans. Lever typ by-the-book, inget koffein eller alkohol, antiinflammatorisk kost, kosttillskott etcetc. Men har lixom fastnat nu och skulle behöva hjälp från någon som verkligen kan detta... och ja, hjälp finns att få, men inte inom den allmänna vården verkar det som.