Ericky skrev 2021-02-17 18:08:41 följande:
Vad jobbigt att det låser sig... lätt hänt kanske. Jag tror att det gör det här också ibland. Förra månaden var katastrof vad gäller försök, haha. Tror dels inte att jag hade ägglossning ens (kände inte av den alls) och vi fick till det typ 5 dagar innan och dagen innan men då kom aldrig sambon. Frustrationen... och sen var försöket förbi. Men jag kan förstå de, för i ärlighetens namn kommer inte jag varje gång, om än ofta. Ibland är jag själv mer inställd på verkstad än mys och då kan ju jag komma eller inte komma, det påverkar ju liksom inte chanserna. Medan sambon måste komma, så det är klart att det kan bli pressat.
Heminseminering låter väldigt spännande! Det kanske vi ska prova lite längre fram on det inte tar sig :) har ni bokat tid för utredning om ni hållit på i ett år? Ser att du är 87a som mig :)
Ja det är lite jobbigt, men förstår dom också! Som du säger vi kan lite välja om vi vill komma eller inte, för dom är det ett tvång och en jäkla prestations ångest. Spec när han också vet att jag blir ledsen när det inte gick och försöken bara passerar. Är ju inte ledsen på honom utan mest för att det inte blev ett riktigt försök igen.. Därför började vi med inseminationen, för att släppa de där tvångs liggen och komma är ju lättare med andra metoder ibland ;) så nu har vi roligt och gör det tillsammans på ett annat sätt och spermierna kommer ju iaf in ;) Vi har inte bokat nån utredning ännu, ville göra några försök till innan. Men tar de sig inte inom ett halvår kommer vi söka hjälp. Men idag kom mensen iaf, har nog aldrig vart så glad över att se den. Förhoppningsvis kommer en ägglossning denna månaden med :)
Yes är också 87a, är detta första barnet för er med? <3