Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du diskmaskin hemma?
  • Jag är bara jag
    nnnnnnnn skrev 2021-02-03 18:23:00 följande:
    japp, den största vi fick in i köket.
    Kanon!
    Bara in med grytor och allt, sen är det klart på en halvtimme.
    En halvtimme?! Oj, vår som nu är trasig tog typ 2,5 timme. Nåt stort åbäke får vi inte in, men nåt snabbare än den gamla hoppas jag.
  • Jag är bara jag
    nnnnnnnn skrev 2021-02-03 18:31:59 följande:
    Jag trodde nog att de flesta diskmaskiner hade ett 30 min program, men kanske bara de större modellerna har detta?
    Ni får kolla upp det, för det är så skönt att det är klart på 30 min.
    Vanlig disk, inte ingrott och fastbränt, blir rent och fint på 30 min. Har man inte diskat på ett tag eller gjort en massa specialgrejor tex kokat knäck eller hittat disk som stått på barnens rum ett par veckor... Då får man ta ett tuffare program, gärna med blötläggning innan diskningen.
    Vi köpte den -08 så det är möjligt de nyare har snabbprogram. Ingrott blir det aldrig här så det i sig är inga problem. Vi får snart ta tag i det där med ny maskin. Drömmer
  • Jag är bara jag

Det kommer definitivt bli en maskin som tar mindre än 2,5 timme. Gärna tystare också. Vi får se vad det blir. 

• Jag är bara jag
    flygrl skrev 2021-02-04 17:49:50 följande:
    Asså har du kollat så din nuvarande diskmaskin inte har snabbprogram? Mina föräldrars och som jag delvis är uppvuxen med har flera program typ standardprogram, program för grovdisk och så snabbprogrammet. Köper du en ny kommer du säkert få snabbprogram.
    Den är paj- läcker vatten som ett såll. Vet att vi testade några olika program när vi köpte den, men vissa tog inte så bra. Vi har dragit ut på att köpa en ny pga en liten pillerfikus i familjen.  
  • Jag är bara jag
    flygrl skrev 2021-02-04 18:02:08 följande:
    Aha, jag förstår. En liten pillerfikus ha ha...vilket uttryck! smile2.gif
    Snarare pillerfikusarnas kung! Tungan ute Skrattande  
Svar på tråden Har du diskmaskin hemma?