Stulet paket?
Beställde från ett gåvoföretag, skulle levereras till den gåvan var till. Enligt postnord är paketet lämnat i brevlådan (landsbygd), men personen har inte fått det.
Vad gör man nu?
Beställde från ett gåvoföretag, skulle levereras till den gåvan var till. Enligt postnord är paketet lämnat i brevlådan (landsbygd), men personen har inte fått det.
Vad gör man nu?
Finns väl inget att göra. Nästa gång skicka så att det hämtas hos ombud istället.
500:- bortkastat alltså? Hur kan det vara rätt? Personen har ju inte fått varan, någonting måste man väl kunna göra?
Låt då bli att skicka paket till den personen.
Ge din vän en brevlåda med lås.
Det är väl ingen som påstår att det är "rätt"...? Nej, du har valt att skicka ett paket utan säkerhet, då får du också vara beredd på att saker försvinner. Och det går att skicka på andra sätt! T ex få hem paketet till dig själv och sedan mot rek eller med tjänst där paketet garanterat måste lämnas ut på serviceställe.
Har du ens varit i kontakt med företaget innan du skrev här? Om du ringer dem och förklarar så kanske de skickar nytt? En del gör så. Om inte, har du iaf försökt.
Ok, så du kanske inte är så van vid att beställa paket med andra ord. Men det är så det är, och det brukar faktiskt stå specifikt att just Postnord levererar i brevlådan om paketet inte är för stort, då går det till utlämningsställe. Och det brukar stå lika specifikt för de andra alternativen vilka som levererar direkt till dörren, alltså lämnar det utanför, och vilka som bara levererar till utlämning, och andra varianter. Det ser man INNAN man beställer, när man väljer fraktsätt.
Det finns de som ringer på dörren med paket, även om Postnord är snälla nog att göra det ibland. De ringer aldrig på telefon däremot. Och vissa företag kan man boka med att de ska ringa när de är på väg. Det finns olika varianter.
Den dryga tonen inbillar du dig, så tack för det påhoppet. Du kanske borde fundera på vad du själv bidrar med istället.
Om det inte är skickat spårbart så finns det inget att göra.
Vilket företag har ringt dig? Det har jag bara varit med om när jag beställt stora möbler (tänk soffa) och när jag köpte mitt staket med cementsäckar och allt. Jag beställer nästan allt på nätet, ingen ringer innan.