Avsmak från min bästa vän
Har du pratat med honom om det här och att du drar dig undan pga hans beteende?
Har du pratat med honom om det här och att du drar dig undan pga hans beteende?
Har nämnt för honom bl.a. att han måste sluta med att kritisera folk ständigt framför dom. Jag sa till honom att vi 2 kan diskutera folks egenskaper mellan oss 2 men att du ska påpeka det framför dem är ingen idé då det varken är uppskattat eller önskat från deras sida för att det får dig bara att framstå som irriterande.
Det blev bättre ett tag men nu är han tillbaka på samma beteende, och det jag tänker är att man kan tyvärr inte ändra på folk hur dom är. Sen så är det så att jag inte heller VILL ändra på folk för att de ska passa mig utan folk är som dom är så antingen take it or leave it. Precis som jag inte kan välja en tjej och omforma henne till att passa mig så kan jag heller inte omforma vänner för att passa mig.... då blir det som att dom lever i en fasad varje gång i min närvaro. Eftersom tankarna i deras gamla beteende uppstår i hjärnan vid olika situationer men att de tänker efter en extra gång att ?oj så ska jag inte säga eller göra för att då kommer min vän/pojkvän störa sig? så blir det en onaturlig relation :/