Otrohet?
Ja, det kan vara för sent för att föra undan tillgångar inför stundande bodelning, tyvärr.
Ja, det kan vara för sent för att föra undan tillgångar inför stundande bodelning, tyvärr.
?promenaden? kanske varade kanske 40 - 45 min, kollade inte så noga på klockan för jag satt vid datorn och i telefon med min skolkamrat advokaten och gick igenom olika scenarier och handlingsplaner när jag hörde henne låsa upp ytterdörren. Men ?promenaden? fick jag veta var ?uppfriskande?. Hon var hur trevlig och kärvänlig som helst...om jag inte visste det jag visste hade jag aldrig misstänkt någonting. Hon undrade vem jag hade suttit i telefon med så jag sa att det var min gamla skolkamrat advokaten....ingen reaktion. Jag sa att han hade berättat för mig om ett knepigt otrohets/skilsmässo fall, igen ingen reaktion alls.
Vet du om mannen i telefon och som bor längre ner på gatankör en mörk Volvo S90?
Det här är jag väl inte stolt över men jag kände ändå att jag ville ha lite mer på fötterna med tanke på hur duktig frun är på att argumentera för sin sak i normala fall. Jag hade en liten GPS tracker liggande som jag fick av min chef nån gång i våras så den har jag nu reggat igång och lagt i hennes bil (den står ju som sagt på mig). Vill väl egentligen också aktivera spårning av mobilen men har inte gjort, mobilen och abonnemang står ju på henne även om det är jag som betalar.
TS Din fru verkar vara väldigt cool i sin tro att du har noll koll. Hur är er relation/samliv i övrigt? Tycker att du är imponerande behärskad
Usch vilken soppa du har hamnat i!
Min (enda) erfarenhet av att konfrontera i ett sånt här läge är att det är störst chans att få någon form av ärliga svar är vid första tillfället. Om man tar konfrontationen i flera steg så lär sig kvinnan att behärska sitt ljugande så att man nästan tror att hon tror på sina egna lögner till slut.
Jag vet inte om du känner att du behöver få reda på sanningen, eller om du redan tycker att du vet tillräckligt. Om jag var i dina kläder så skulle jag försöka få henne att trasla in sig i en lögn, tex kan du be henne att berätta om promenaden som hon tog härom kvällen - du verkade så uppiggad, var gick du, osv. Fråga sedan om det inte blev kallt eftersom hon bara hade tunn jacka och tunna skor, och sedan kommer dråpslaget att du följde efter och så att kon klev in i bilen (som kanske tillhör samma man som ringde).
Gör det väldigt tydligt att det kommer få enorma konsekvenser för er relation om hon fortsätter ljuga.
Sedan skulle jag gå vidare och fråga om hon känner mannen som ringde till dig. Därefter fråga varför han ringde och sa att du var en goding och att det var helt underbar.... Att han ringde ytterligere tre gånger... Varför det var så viktigt att stänga av telefonen efter förväxlingen....
Om du tar en konfrontation, se till att ni har en lugn miljö och tid att bottna i samtalet, att barnen inte är hemma, att hon inte har en ursäkt att gå till jobbet, väninnan mm.