Inlägg från: Anonym (Örjan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Örjan)

Otrohet?

Anonym (Enkelt) skrev 2021-02-16 17:50:55 följande:

Jag lyckades få igenom vårt äktenskapsförord efter att jag avslöjat hennes otrohet och efter att jag fattat beslut att vi skulle skilja oss.

Äktenskapsförordet upprättades och registrerades formellt innan vi omedelbart därefter lämnade in ansökan om skilsmässa.

Det var väl inte helt enkelt eller friktionsfritt, men jag lyckades ändå, delvis tack vare att mitt förhandlingsläge var hyggligt bl a tack vare tidigare beskrivet "spionarbete".

På vilket sätt menar du att förhandlingsläge gynnades av ditt spionarbete. Som du säkert vet är det inte på något sätt olagligt att vara otrogen och det har ingen som hälst betydelse för hur tillgångar skall fördelas vid en separation om det har förekommit otrohet eller ej.
  • Anonym (Örjan)
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-02-17 07:37:23 följande:

Söker du fel på mig och på det jag skrivit? Lagligt eller olagligt? Vad har du för syfte med ditt inlägg?

Du kanske förstår att med förhandlingsläge menar jag förhandlingen mellan mig och henne. Självklart ingen formellt juridisk förhandling med någon rättslig instans eller liknande.

Jag är övertygad att de flesta klarade förstå vad jag menade, särskilt de som varit i en liknande situation.

Men för din skull kan jag försöka uttrycka mig tydligare och mera korrekt: Förhandlingsläget gynnades av att jag var utomordentligt väl informerad, jag hade fakta, hon hade ingen möjlighet komma undan med förnekande eller döljande av sanningen. Detta till stor del tack vare spionarbetet.

OBS: Helst stavas med e, inte ä som du har skrivit i "hälst". Ett tips till dig är att du kollar stavningen innan du sänder nästa inlägg.

Förstår fortfarande inte på vilket sätt ditt sponerande gjorde skillnad i förhandlingsläget. Du hade fått exakt samma läge av att bara tala om att du vill skiljas. Vad som är sant eller osant när det gäller otroheten gör ingen skillnad på minsta sätt när det gäller fördelning av tillgångar eller rätten att ta ut skilsmässa. Ditt resonemang är bara ett sätt att försvara ditt spionerande.
Svar på tråden Otrohet?