Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 20:50:45 följande:
Du kan gissa hur mycket du vill. För mig är det självklart att man har en knullmobil om man planerar att vara otrogen och under mina vilda år var det självklart att en tilltänkt KK hade en knullmobil och var diskret och försiktig. Skulle aldrig haft en KK där man riskerade att lilla frun kunde hitta sms, mail och liknande. Lite måste man faktiskt tänka till och också skydda sin KK. Man riskerar inte bara att själv få det lite stökigt om det uppdagas man riskerar även att en KK kan få problem om man är oförsiktig.
Folk orkar ju knappt hålla reda på sin jobbtelefon - ska de hålla sig med knullmobiler också? Herregud. Alla jag vet som är otrogna använder sig av appar som man kan tysta, raderar meddelanden, mörkersparar bilder. Är försiktiga med samtal. Mejlar inte. Träffas bara när det är naturligt att vara borta - så att det inte reser frågor. Har berättat om otroheten för högst en person.
Sen undrar jag:
1. Vem har fast telefon på jobbet?
2. Vem börjar prata direkt - som en idiot - innan den andre sagt hallå - vid en otrohetsaffär. Någon slags försiktighetsåtgärd och regel lär man ju ha kommit överens om?! Låter ju helt sanslöst.
3. Vem säger - nu stänger vi av mobilerna bla bla. och gör sin partner ännu mer misstänksam? Hur dum får man bli?