Inlägg från: Malin1299 |Visa alla inlägg
  • Malin1299

Vet någon vad detta kan vara eller är jag sjuk

Hej skulle vilja skriva av mig lite..... 19 år gammal tjej

Allt det hela började med att jag fick en underbar liten prinsessa flr 7 månader sedan förlossningen var litte jobbigt och avslutade med sugklocka allt gick bra efter o jag fick komma hem 1 dag efter vilket att jag fick åka med ambulansen till sjukhuset pga av stor blödning fick va kvar under natten o kom sen hem då började min resa med dessa konstiga symtom för var jag o fixa kalas sen kom jag hem o kunde inte varba ner tryck för bröst i 3 dgr o yrsel svettningar vilket gjorde mig livrädd för hjärtinfarkt srn den dagen känner jag mig inte lik som innan förlossningen mina symtom idag är

Hjärtklappning

Tung andnig

Konstig yrsel

Blek i ansiktet

Kalla o blå fötter

Allt känns är dwtta verkligt konstig symtom

Stresskänslig

Känner inte igen mig själv

Dåligt minne

Känner mig allmänt konstigt i kropen

Undrar vad de kan va eller någon sjukdom

Vill komma tilbax till mit gammla jag ????????????

Vill tillägga att allt detta har pågått snart i 8 mån

Och är gravid igen

Vad kan detta vara eller är jag svårt sjuk oroligggg

• Svar på tråden Vet någon vad detta kan vara eller är jag sjuk
  • Malin1299

Men ha vart i sommar att det var bara stress sa läkaren...ov jag undrar verkligen om stress o ångest kan ge såna konstiga symtom

• Malin1299

har järnvärdet på gränsen o äter nifrex pga att jag är gravid igen...men jag är inte lik mig själv så som jag var innan och detta har pågått i 8 månader snart...man blir ju orolig för att hjärntumör sägs ju personlighetsförändring som symtom vid hjärntumör ????

• Malin1299
    Bella 2020 skrev 2021-02-09 16:53:57 följande:

Inte ovanligt med hypotyreos efter en graviditet och förlossning. Det testas för sällan. Eftersom du är gravid nu är det viktigt att du ber dem kolla det om de inte redan gjort det. Du har symtom som stämmer med det. Man kan få hjärtklappning,inte ovanligt även om långsam puls är vanligare. Kall/frusen/trött/ dåligt minne, inte sig själv. mm. Väldigt många med hypotyreos får felaktigt stress/ utbrändhet som första diagnos. Det måste inte vara det men det låter absolut likt. Vänta inte! Det går nästan alltid tillbaka av sig själv om det uppstår i samband med graviditet o förlossning (hormon förändringar) men ett foster behöver det hormon som saknas vid hypotyeos för att kunna växa och utvecklas, så gå imorgon och be läkaren ta det blodprovet om de inte gjort det alldeles nyligen. Med en gång!

Min barnmorska har tagit prover på mig o sa att alla prover var bra förutom järndepå är inom gräns i äter niferx i en månad nu
  • Malin1299
    Bella 2020 skrev 2021-02-09 16:53:57 följande:

Inte ovanligt med hypotyreos efter en graviditet och förlossning. Det testas för sällan. Eftersom du är gravid nu är det viktigt att du ber dem kolla det om de inte redan gjort det. Du har symtom som stämmer med det. Man kan få hjärtklappning,inte ovanligt även om långsam puls är vanligare. Kall/frusen/trött/ dåligt minne, inte sig själv. mm. Väldigt många med hypotyreos får felaktigt stress/ utbrändhet som första diagnos. Det måste inte vara det men det låter absolut likt. Vänta inte! Det går nästan alltid tillbaka av sig själv om det uppstår i samband med graviditet o förlossning (hormon förändringar) men ett foster behöver det hormon som saknas vid hypotyeos för att kunna växa och utvecklas, så gå imorgon och be läkaren ta det blodprovet om de inte gjort det alldeles nyligen. Med en gång!

Min barnmorska har tagit prover på mig o sa att alla prover var bra förutom järndepå är inom gräns i äter niferx i en månad nu
  • Malin1299
    Bella 2020 skrev 2021-02-09 17:26:08 följande:

Vet du helt säkert att de tagit just sköldkörtel prover? För alla symtom stämmer med hypotyreos. Ring och dubbekolla.

Ja och allt var bra....är det tsh provet som avslöjar
  • Malin1299

Vet du helt säkert att de tagit just sköldkörtel prover? För alla symtom stämmer med hypotyreos. Ring och dubbekolla.

• Malin1299

Bella 2020 skrev 2021-02-09 17:54:44 följande:

Ja. Som gravid ska du ha under 2.0.i tsh.

Mitt S-tsh är 0,31
Svar på tråden Vet någon vad detta kan vara eller är jag sjuk