• 82ndAirborne

Olika tro gör sprickor i vårt äktenskap.

Jag förstår din man. Om min partner sedan 15år skulle mer och mer försvinna in i landet :tomtar,troll, plattjord och gudar, skulle jag också bli ledsen/arg. Går inte att resonera med folk som tror på hittepå teorier.

• 82ndAirborne
    Anonym (Tror) skrev 2021-01-27 12:28:10 följande:
    Tack, intressant att höra hur ni levde med olikheten. Jag gissar att vi alla har olika behov av att dela med oss av vårt inre. För mig har det varit väldigt viktigt har jag förstått då jag annars känner mig väldigt ensam och instängd, så visst blir utmaningen extra svår när det inte tas emot villkorslöst eller öppensinnnat.

Jag förstår att det inte är min uppgift att övertyga honom om just min tro. Men jag tror han skulle behöva öva sig på att acceptera den med en lite mer avslappnad inställning. Svårt att be om det utan att det blir konflikt dock.
    Du har fortfarande inte sagt vilken tro du har!
  • 82ndAirborne
    Anonym (Pastafarian) skrev 2021-01-28 06:08:57 följande:
    Nej, det är ju TS som inte accepterar att mannen inte delar hennes tro. Hon skriver ju uttryckligen att hon vill att han ska säga att hon kan ha rätt för annars känner hon sig "ledsen, nedtryckt och ensam". Mannen tror inte på hennes gud och det får hon acceptera. Skulle han säga så som hon vill att han ska säga, så skulle han vara oärlig mot sig själv. Vill hon att han ska säga så, så får hon väl också själv säga att hon kan ha fel, men det skriver hon ingenstans att hon är beredd att göra.
    Snabbt sätt att få mannen att fly. Börjar hon blanda in medium, så vet han att hon har tappat det helt.
  • 82ndAirborne
    Anonym (Pastafarian) skrev 2021-01-28 07:14:52 följande:
    Nu tror jag du citerade fel person.
    Japp! men det går kanske fram iaf.
Svar på tråden Olika tro gör sprickor i vårt äktenskap.