Vad välja ?
Alternativ 1, tveklöst. Logistiken med hämta / lämna blir ju helt förfärlig med dom restiderna (även om ni har flexibla arbetstider). Värdera tiden med barnet istället.
Alternativ 1, tveklöst. Logistiken med hämta / lämna blir ju helt förfärlig med dom restiderna (även om ni har flexibla arbetstider). Värdera tiden med barnet istället.
Ja verkligen. Känns som att det hade vart så mycket bättre om villan inte ens existerat från början. Då hade vi accepterat att bo trångt några år, för att under tiden fundera och planera vart och hur vi vill bo.
Nu verkar det som att vi har beslutat att det blir lgh. Jag kan inte tänka mig ett liv där jag aldrig får lämna/hämta på fsk. Alltid ha stressen att om jag missar tåget så blir jag minst 30min sen..
Problemet nu är att sambon är fruktansvärt besviken på mig. Vilket jag förstår. För ett halvår sedan när vi spenderade massa lediga dagar i huset, så kände jag att jag ville bo där, men krävde att vi skulle ändra planlösningen så att det passar vår familj bättre, samt att jag ville ha en specifik fsk där i byn. Min sambo spenderade flera hundra tusen på att förbättra villan för min skull, och sedan när fsk inte kom med ngt besked, så gick han in och pratade med rektorn och kom ut med besked om att vi har plats från det datum vi önskat. Och sedan säger jag att jag ändrat mig.. att jag hellre trängs i lgh som han inte ens tycker om. Så igår tjafsade vi om det och jag försöker be om ursäkt för det här. Men han går runt tjurig. Värst av allt att när jag vaknade idag, kände jag att villan kanske är bättre ändå . Haha. Men vågar inte ta upp det och göra honom besviken ytterligare en gång.