Bakabulle90 skrev 2021-01-27 21:40:00 följande:
Exakt. Gemensamt barn ja. Just nu i lgh, men har under det här året bott mest i huset, eftersom jag varit föräldraledig. Vi har dubbla uppsättningar av allt. Men nu när barnet ska börja fsk snart, så måste vi bestämma oss för vart vi vill skola in och bo där. Tanken är att helst hyra ut det vi inte använder och på så sätt ha noll i boendekostnader. Annars hade jag kunnat ha lgh som övernattnings lgh om det blir övertid på jobbet, eller stopp i trafiken eller liknande.
Gud vad jobbigt val. Jag kan ju säga direkt att jag hade inte, aldrig, gått med på 1,5 timmes pendling för MIN del. Definitivt inte med småbarn i bilden. Arbete, sedan borta 3 timmar utöver det (och lägg på lite förseningar i kollektivtrafiken...). Det är ju nästan all barnets vakna tid borta på jobb och pendling. Inte en chans ! Särskilt inte när JAG inte ens tycker om att bo i villa (vi bor i villa idag, jag trivs inte alls med det. Tyckte heller inte om villalivet som barn ens, och sa att jag aldrig skulle bo i villa igen

). Nej nej nej nej nej ...är min spontana känsla inför det.
En annan sak om du trivdes att bo en bit utanför stan, att du hade stora möjligheter att arbeta hemifrån, gärna med flexibla arb.tider så en del kan skötas när barnet sover. Och att det fanns ett stort behov av att bo på 150 kvm villa.
Samtidigt kanske 60 kvm känns extra litet när man vet att man kunde ha 90kvm större. Å andra sidan är ni två vuxna och ett småbarn, och det är inte förevigt.
Nej jag vet inte. Hade nog argumenterat hårt för att bo i lägenheten om det var jag.