Inlägg från: Anonym (Lärare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lärare)

Barnen har inga vantar på förskolan

Oacceptabelt. Ett samtal till rektor och en anmälan till SI, direkt! Jag skulle likställa det med barnmisshandel.

• Anonym (Lärare)

Vilken idiot till rektor!! Dags att ta det till nästa nivå! Kommunen t ex, eller annan huvudman. Och fortfarande Skolinspektionen! Jag skulle faktiskt börja fundera på ett samtal till lokaltidningen för den där attityden är ju skrämmande, det är nog många fler föräldrar som skulle vilja varnas om den där förskolan.

• Anonym (Lärare)
    Selmans skrev 2021-01-25 09:54:32 följande:

Idag lämnade jag mitt barn och var lite nervös att bli konfronterad angående att jag gått till rektorn. Men nej, inte ett ord om det (kanske vet de inte att det var jag? Har ingen aning om vad rektorn sa.). Skönt!

Dessutom! Barnen var ute när jag kom och samtliga barn hade vantar på sig! Vissa hade dåliga vantar, men det är ju föräldrarnas ansvar. Huvudsaken är att de var på. Och hör och häpna - under de 30 minuterna jag var där var det inte en enda unge som försökte ta av sig sina vantar.

Jag kommer lämna henne vid samma tid hela denna veckan, så barnen kommer vara ute. Ska fortsätta ha koll, men förhoppningsvis var det bara denna påminnelse som behövdes.

Kanske var rektorn hårdare i tonen mot dem än vad hon lät ge sken av i vårt samtal. Ja man kan ju hoppas i alla fall.

Så skönt att höra! Det är en lättnad faktiskt, små barn ska inte behöva frysa om händerna. Fortsätt vara uppmärksam, jag tror de kommer sköta sig nu men ibland kan det behövas påminnelser.
Svar på tråden Barnen har inga vantar på förskolan