• LasseBD

Kan man göra en mobil till fjärrkontroll

Jag fattar inte vad du menar riktigt så jag säger hur jag tycker du ska göra istället.

Säg upp alla dina tv-abonnemang

Köp en Apple-tv

Ladda hem appar till de streamingtjänster du vill ha och anslut dig

klart!

• LasseBD
    sextiotalist skrev 2021-01-21 23:51:37 följande:

Nix inga äpplen i vårt hem. Jag menar det, vi vägrar produkter från det företaget

Tack ändå

På vilka grunder?
  • LasseBD
    sextiotalist skrev 2021-01-22 06:23:00 följande:

Vi har annat att lägga pengar på.

Fast en Apple-tv kostar 1700 ny och vettig mobil mycket mer. Samt att du kan säga upp all tablå-tv.

Teknikmässigt mer användarvänlig än en smart-tv dessutom. Så själv anser jag kostnadsmässigt är detta det bästa. Ev att chromecast blivit så pass bra att det är en värdig konkurrent men jag ägde den äldre versionen och den var inte i närheten.

Men jag förstår att du har något emot Apple så nu ska jag inte tjata mer.
  • LasseBD

Men för att återgå till fråga så antar jag att en chromecast och en mobil kan funka.

Men kolla upp exakt om chromecasten gör det du vill. Men det finns säkert på youtube. Sök chromecast review eller liknande.

• LasseBD

Jag hann inte se ditt 06:50 inlägg innan jag postade.

Då förstår jag problemet. Det du behöver är alltså en digital-tv leverantör som levererar tablå-tv via app så att du kan nå detta via dina chromecast. Alternativt en digital-tv leverantör där du kan nå produktutbud via en webbsida.

Det borde ju rimligen finnas men det är jag inte så insatt i. Kolla över Canal digital, viasat, boxer och allt vad de heters hemsidor.

• LasseBD
    sextiotalist skrev 2021-01-22 07:03:34 följande:

Problemet är att det fibernät som finns i fastigheten, inte tar in några tv-leverantörer alls. Hade det funnits den möjligheten så hade min fråga inte ens ställts

Nu vill vi inte använda våra mobiler, surfplatta eller dator för att kunna titta på tv, men vi har en mobil liggande som vi funderar om man kan få den fungera som en fjärrkontroll. Dvs man styr Tv:n från den

Ok men hur får du tv nu då? Via antenn?
Svar på tråden Kan man göra en mobil till fjärrkontroll