Mailyy skrev 2021-05-04 18:18:10 följande:
Hej, är någon kvar i den här tråden! Jag ska börja med letrozol nästa cykel och det hade varit kul att följas åt! Jag har egen ÄL men har jättelånga cykler och får oftast inte ÄL förrän kring dag 30 i cykeln så jag hoppas att det kan bli bättre med letrozol. Tror att mina ägg inte växer till sig som de ska, det är därför de inte lossnar.
Min kille har också svårt att komma under sex men när det inte funkar så gör vi hem-insemination istället.
Min läkare sade att jag fick välja om jag ville ta ovitrelle-sprutan eller inte, vilket kändes lite konstigt men jag vill ju gärna ha den så jag sade det. Men tittade på mina recept idag och såg att han bara skrivit ut letrozol och inte ovitrelle, konstigt nog. Så jag måste kolla med dem imorgon och se om det blivit något fel. Hoppas han inte har ändrat sig om det!
Min mens är beräknad att komma om en vecka. Känns jättespännande att få börja med letrozol! Är så less på evighetscykler :)
Jag är kvar!!!
aha då förstår jag, då kommer det nog bli super med letrozol!
Vad skönt att kunna köra heminsemination när det är lite svårt. Man får använda alla knep man har.
Ja, om ägget har lite svårt att släppa så är ju ovitrelle väldigt bra. Jag har aldrig använt det eftersom mina ägg släpper på egen hand.
Jag har egen äl och oftast runt dag 18-19. Med letrozol ligger äl på 14/15 istället. Jag är på 3e cykeln och är på cd 12. Så hoppas att äl kommer om ett par dagar
Vi startar privat ivf i augusti så jag kommer vara världens lyckligaste om vi lyckas innan dess.