• Anonym (oooo)

Behöver hjälp ang vv boende och ex

Anonym (Blippank) skrev 2021-01-19 12:05:41 följande:
    Tyvär har vi inte samma förbehållsbelopp... Det var pga sv han jag hamnade där jag är, för att han tog lån i mitt namn och jag får betala 2500 i månaden och han 179 kr i månaden.... Har redan begärt omprövning men dat nån månad....

Det är inte så att jag kräver men lite förståelse behöver man kanske ha...tänk om det var han som blev av med jobbet.... Han hade säkert tyckt att jsg jag ska betala mer för att han inte har råd längre
    Hade du gjort det då? Betalat mer om han inte kunde? Eller hade du kanske tyckt att du hade så lite pengar ändå, så att det skulle vara svårt? 
  • Anonym (oooo)
    Brumma skrev 2021-01-20 07:33:21 följande:
    Vänta lite nu..

Det har hänt något hos pappan som får dig att göra en orosanmälan men samtidigt har du bestämt att de ska vara där på heltid? Eller missuppfattar jag?

Jag tror absolut att du/ni sett till att barnen har allt de behöver, det vi säger är att ni inte längre kan lägga samma summa på barnen utan behöver minska månadspeng, kostnad för kläder och fritidsintressen, om du inte kan dra in på något annat.

Barn kostar, men man får lägga nivån efter vad man har råd att betala, inte efter vad någon annan har råd att betala. Vad pappan får in på att sälja saker på nätet har inte riktigt med saken att göra, utan det är DIN ekonomi du behöver tänka på, inte hans.
    Precis. Man har ju inte gemensam ekonomi längre, när man inte är ett par längre. 
Svar på tråden Behöver hjälp ang vv boende och ex