Inlägg från: Anonym (runt 50) |Visa alla inlägg
  • Anonym (runt 50)

Bara jag som är trött på dagens (och gårdagens) värdelösa föräldrar?

Men alltså, dessa föräldrar har alltid funnits, men barnen syns klart mer i media och sånt nu. Och vissa ungdomar ställer till med jävelskap oavsett hur deras föräldrar är, för de tänker helt enkelt inte.

Busringde och sa fula saker till okända gjorde t.o.m jag och min kompis som var de mest välkammade i klassen och framhölls som mönsterelever.
    En gång när vi hade tråkigt köpte vi prislappar på bokhandeln och satte nya lägre prismärkningar på olika varor på mataffärn för att se om kunderna började bråka i kassan.

Halva klassen sprang på stan och hängde i högstadiet, men inte jag för jag tyckte det var dötrist. Det roligaste som kunde hända var väl att störa nån som stod i en telefonkiosk, rigga en offentlig toa med plastfolie eller att några större killar kom åkande med sina moppar.

En kollega från förra jobbet sprängde ett bensinfat och kraschade rutorna på hela ena sidan av sin skolbyggnad (de blev aldrig påkomna för just den grejen). Han säger att han blev utskälld av rektorn minst en gång i månaden hela högstadiet, och egentligen borde ha fått stryk varje vecka från 15- 22 års ålder.

En annan kollega lånade som ung en företagsbåt för att smuggla öl från Danmark, blev anropad av tullens patrullbåt och försökte då fly upp i en å, som var för liten. Efter grundstötning och polisjakt hamnade han i lokaltidningen liggande över huven på Svarta Maja. Då får man inga lyckliga päron.

Trots allt blev det folk av dessa män också, men det tog lite tid.

Svar på tråden Bara jag som är trött på dagens (och gårdagens) värdelösa föräldrar?