• Gameofthrones

Bebis och tv

Låt inte dig påverkas av skärmtider. Under sund förnuft, lagom med skärmar, stäng av när det behövs vila, bilderböcker, ljudböcker, är kul grej med.

Det är ju så med familjer idag alla gör olika saker vad det som prioriteras.

Här är tv, musik på ofta. Vi har mkt vid sidan om men mina barn har inte drabbats av ngt illa. Bra skolelever, bra betyg, mm.

• Gameofthrones

Själv har vi tv i vardagsrummet, pojkarna har tv i sina rum och min minsta är inte intresserad av tv just nu. När dem har polare här ingen tv är på då.

TV spel står högt upp på listan nu när man inte kan träffa kompisar varje dag utan ibland. Jag tycker om det själv. Vi har roliga spel för hela familjen.

Jag tror inte på forskning just i detta fall. Det här är föräldrarnas beslut. Jag säger lagom är bäst. Variation med ljudböcker, pyssel annat spelar in också.

• Gameofthrones

quote=80897324][quote-nick]Anonym (H) skrev 2021-01-17 20:27:49 följande:[/quote-nick]Jag är helt enig med dig att variation är bra och tror absolut att större barn kan ha nytta av tevepaket och liknande.

Men inte en fyramånaders bäbis[/quote]

Haha just det 4 månaders bebis.

Tänkte för långt. =)

Svar på tråden Bebis och tv