Anonym (så) skrev 2021-01-22 23:15:49 följande:
man ska inte behöva kriga med någon man lever med, det är ju helt hemskt egentligen att han inte förstår hur han har satt sig själv och sitt barn före dig och ditt barn när det ska vara alla 4 som ska ta lika stor plats.
Jag hade hållit fast öga för öga, varför ska man dalta honom och hans barn och att du ska vara den 'större' människan, det är så ofta kvinnor får höra det men det går ju bara ut över dom medans mannen kan fortsätta som innan och behöver inte bättra sig alls.
Nu har din man och hans dotter fått hållits i flera år nu räcker det, hon är vuxen och har han principer så bör man ha det även när det gäller ens egna, annars har man faktiskt inga principer.
Du har fått stå tillbaka för hans dotter, men hon är inget barn längre och respekt är det minsta du bör kräva av dom båda, annars kan han ju vara 'creepet' som hellre bor med sin dotter än sin partner för förr eller senare kommer du få nog och lämna om han inte skärper till sig, han har haft tid nog att förbereda sig att dottern ska flytta han behöver inte flera månader eller år. Vill ha vara en bra far ser han till att dottern blir självständig.
Tidigare var det att min son var så vild och busig och hällde över vatten i spritflaskor medans hon var en duktig prinsessa som hängett sitt liv till att vara en hellylletjej. Det var en massa tjat om honom hela tiden. Idag så har jag tyvärr vänt blad. Det innebär att steken är vänd nu. Må så vara att hon är helylle men dags att växa upp och bli självständig.
Jag tror att det här var mycket del av våra krig, min son var vild på ett rebelliskt sätt men han är den som idag och alltid varit har varit väluppfostrad och charmerande mot alla och som det går bra för. Jag kanske är något mer på min man om dottern om just det. Att i hennes ålder fortfarande bete sig som en 13 åring är extremt pinsamt. Mörkret faller på honom men med hans mått så måste jag dra in henne också. Är hon myndig så är det dags att bete sig som en riktig kvinna. Får citera honom där.
Förlåt för att jag är spydig men idag är jag riktigt sur.