Inlägg från: Anonym (what u give is what you get) |Visa alla inlägg
  • Anonym (what u give is what you get)

Hans dotter blir sur varje gång jag fyller år.

Urk, när jag började läsa trodde jag dottern var typ 5 år gammal och avundsjuk.

Då du pratat med henne och försökt nå fram men det inte ger resultat kan du acceptera och fortsätta ge henne presenter fast hon skiter i dig, eller helt enkelt sätta hårt mot hårt och skita i att gratta henne.
    Då ger du henne en verklig gåva hon kan ta med sig i livet, behandla andra som du vill bli behandlad själv.

Då hon är 19 ska inte pappan behöva säga åt henne, det är ju också förnedrande mot dig. Vill hon inte så vill hon inte. Hon är egoistisk helt enkelt.

Jag skulle välja att inte bry mig, har haft för mycket med egoister att göra. När du slutar bry dig och ge henne presenter kan de vakna upp och tänka efter lite (om tur är). 
    Sluta anstränga dig för människor som inte bryr sig om dig ett dugg.

Vill du ändå göra nåt kan du ge henne ett litet handskrivet kort där du önskar trevlig födelsedag. Men inget mer.

...och eftersom hon inte respekterar din födelsedag utan att bråka och förstöra den, föreslår jag att du och din man åker iväg och gör nåt mysigt bara ni två. Förklaringen ni kan ge henne är att hon blir så sur så därför vill ni skona henne från att uppleva din hemska födelsedag ;).
    Visst hon surar väl innan ni ska iväg och efter, men ni får en trevlig stund när ni är borta från henne iaf.

Anonym (Signe) skrev 2021-01-18 11:48:37 följande:
    Jag läste det här igår så jag gjorde precis det, sa till min man att vi ska ta in på hotell i helgen och bara rå om varann. Slutdiskuterat! Klarar hon inte av det så kommer jag bara be min man att kontakta nannyakuten.
    Haha Skrattande
    Låter supermysigt, hoppas ni får goaste helgen SkålHjärta
Svar på tråden Hans dotter blir sur varje gång jag fyller år.