Inlägg från: Anonym (halva släkten boende i USA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (halva släkten boende i USA)

Om Trump var demokrat?

Precis Trump var demokrat ganska länge.
    Familjerna Trump och Clinton umgicks mycket och spelade golf tillsammans.
    Trump brukade kalla Hillary för en fantastisk kvinna och dom var ju på bröllopet mellan Donald och Melania mm.
    Deras döttrar Ivanka och Chelsea var nära vänner osv.

Det finns inspelat när Trump säger: Om jag någonsin ska kandidera till president kommer jag göra det för republikanerna för där finns det flest människor att lura.
    På samma sätt som han har sagt och finns inspelat där han säger jag kan göra vad som helst mina kärnväljare stödjer mig ändå, jag kan gå ut och skjuta någon på gatan och dom kommer att stödja mig ändå.

Han bytte parti och kandiderade för republikanerna och började prata skit om Clintons sina gamla nära vänner.
    Han har sväng i de flesta frågor, han tyckte ganska annorlunda när han var demokrat t ex var han för aborter nu emot.
    så han har svängt ganska så mycket.

• Anonym (halva släkten boende i USA)
    Hippolyte skrev 2021-01-20 16:07:51 följande:

Uppfattar det så att republikanerna är mer nationalistiska medan demokraterna är mer för att gynna storföretagen. Big Tech och massmedia verkar nästan utan undantag stå på demokraternas sida. De är snubblande nära ett enpartisystem.

Nja en av de största tv kanalerna är ju Fox news som alltid varit konservativt dvs
    hållit på republikanerna. Många tidningar är konservativa så nej så är det ju inte.
    Det är ju Trump som sagt så om media han inte gillar.
    Republikanerna är konservativa men ett splittrat parti.
    Demokraterna är med svenska mått långt mer till höger än t ex Moderaterna i Sverige.
    Partierna är ungefär lika stora men just nu är republikanerna splittrade, en falang höll på trump medans en falang inte tyckte att Trump var republikan.
    Han har ju varit demokrat stor del av sitt liv.
    Men visst håller det på att ändras i partiet.
    Republikanerna är stora i de mellersta staterna och på landsbygden.
    Demokraterna är stora i  tex New York och Kalifornien.
    Unga röstar oftare på Demokraterna.

Det är lite som i Storbritannien landsbygd mot storstad, unga mot äldre.
    Dom som inte vill ha brexit som var dom i städer och yngre mot äldre på landsbygden som ville ha brexit.

Republikanerna är mer konservativa än de flesta länder i Europa.

Svar på tråden Om Trump var demokrat?