Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Hinnsvepning

Fick med andra barnet i 36+6, drog igång 12h senare och hon kom 37+0, ca 1 dygn efter hinnsvepningen.

Med tredje barnet gjorde man hinnsvepning dagen innan planerad igångsättning. Hade väl viss verkan eftersom tappen gick från lång, hård, bakåtlutad och 1 cm öppen, till kort, mjuk och 5 cm öppen till dagen efter när jag kom in för igångsättning.

Med fjärde barnet gjordes hinnsvepning morgonen i vecka 34+1. Drog igång runt 19 på kvällen. Hon var ute 01 på natten i 34+2.

Så på mig verkar det ju ha effekt.

• Anonym (S)

Fick med andra barnet i 36+6, drog igång 12h senare och hon kom 37+0, ca 1 dygn efter hinnsvepningen.

Med tredje barnet gjorde man hinnsvepning dagen innan planerad igångsättning. Hade väl viss verkan eftersom tappen gick från lång, hård, bakåtlutad och 1 cm öppen, till kort, mjuk och 5 cm öppen till dagen efter när jag kom in för igångsättning.

Med fjärde barnet gjordes hinnsvepning morgonen i vecka 34+1. Drog igång runt 19 på kvällen. Hon var ute 01 på natten i 34+2.

Så på mig verkar det ju ha effekt.

• Anonym (S)
    Anonym (Eh) skrev 2021-01-18 15:04:20 följande:

Varför så tidigt?

Jag fick havandeskapsförgiftning som var så illa att det var hög risk för njurpåverkan, och skulle sättas igång ändå i 34+2. Så förlossningsläkararen på läkarbesöket dagen innan tyckte att vi kunde prova med hinnsvepning där och då eftersom jag ändå skulle sättas igång OCH hinnsvepningar har varit effektiva på mig.
    Linhan89 skrev 2021-01-18 14:53:07 följande:

Ja det verkar ju som att du är en av de som det fungerar bra på ! Får se om det händer något där nere för mig sen hon va där å reta, annars ska jag dit igen på torsdag å då ser man väl om något förändrats till det bättre :)

Spännande
Svar på tråden Hinnsvepning