Sveriges mästerkock 2021
Vi har olika smak där märker jag. Mischas outfit alltså.
Haha, ja jag kan inte fatta hur man kan ha på sig en sådan utstyrsel!
Jag skulle inte kunna prestera på en hel dag vad de gör på en timme!
Ja, hacka lök ja... det är jag väl rätt bra på. Men snabbt går det inte.
Har man, som jag, kontaktlinser, så känner man inte av löken i ögonen.
Juryns skulle nog gråta om de fick se mig in action. Haha, eller skratta.
Så då har dom vaskat fram dom 13 som ska börja tävla på riktigt nästa vecka. Många duktiga hemmakockar men alla kan ju inte få komma med och det känns sorgligt se duktiga, ambitiösa matlagare bli utslagna. :/
Tycker också synd om dom tävlande när dom utsätts för den där väntan som säkert känns som en evighet innan dom får veta om dom gått vidare eller inte. När dom står inför juryn som medvetet drar ut på det med konstpauser och allt innan dom får veta och somliga nästan kollapsar för det bara blir för mycket.
Skönt iaf att allas vår Potatisman aka Niclas Tuomela till slut tog sig vidare när man redan slutat hoppas då topp-12 redan fyllts. Nu blev det topp-13 i stället och en lycklig Niclas!
Jag tycker Gävle-kvalet blivit betydligt roligare sen man slutat med tävlingar i hacka lök på tid, slå majonnäs, rensa fisk och allt sånt där dom haft tidigare. Nu får dom laga härligt käk redan i Gävle och det är ju mycket roligare för både oss tittare och antar jag deltagarna.
Ska bli kul att se när riktiga tävlingen kör igång till veckan...men synd det inte är lika omfattande och påkostat som amerikanska eller australiensiska upplagorna. Det vore kul få se mer av det här roliga programmet jue eller va tycker ni andra?!
Ja, då va det igång då. Roligt, men lite konstigt att dom skulle laga förra årets vinnarmeny i premiären. Inte för att det skulle va för svårt för dom brukar ju få tuffare utmaningar än så men för det kändes lite...va ska man säga...inte så kreativt precis.
I övrigt tråkigt att nån måste åka hem första gången och det va väl den inte så gratinerade osten som fällde avgörandet där. Kung Niclas vidare!