18 månaders vaccin MPR
Fast hur kan du säga att han aldrig skulle fått vaccinet? Mässlingen skulle antagligen vara ännu värre även om det såklart är jobbigt att han är sjuk.
Fast hur kan du säga att han aldrig skulle fått vaccinet? Mässlingen skulle antagligen vara ännu värre även om det såklart är jobbigt att han är sjuk.
Det är väldigt få som får de här sjukdomarna i Sverige. Röda hund är det ingen som har fått det sen flera år tillbaka och mässling och påssjuka är det ca 40 personer per år.
Risken är väldigt låg jämfört med bieffekterna.
Jämför det med Corona som barnen får inga vaccin alls och risken att bli smittad är ganska hög.
Vilka studier är det som visar barn inte blir allvarlig sjuka av C19 ?!
Lägg upp länk och försök att hålla dig till fakta.
Varför tar du inte en runda till folkhälsomyndighetens hemsida och tar reda på hur många barn som har hamnat på intensiven eller tom dött av Covid19.
När du har gjort det då kan du ladda upp statistiken här så får jag titta på det.
Vilka studier är det som visar barn inte blir allvarlig sjuka av C19 ?!
Lägg upp länk och försök att hålla dig till fakta.
Varför tar du inte en runda till folkhälsomyndighetens hemsida och tar reda på hur många barn som har hamnat på intensiven eller tom dött av Covid19.
När du har gjort det då kan du ladda upp statistiken här så får jag titta på det.
Ska jag tolka 9st intensivvårdade barn under 9 år som om att barn inte blir allvarligt sjuka av Covid19 ?!