Anonym (Nicole) skrev 2021-01-14 10:34:31 följande:
Men vad är det för ett argument? "Du kan ju inte förvänta dig att mäklaren gör sitt jobb för att hen har andra klienter"? Va? Självklart ska man ju kunna förvänta sig att om man anlitar en mäklare, har ett möte och går igenom viktiga detaljer om huset så lyssnar mäklaren och tar anteckningar om hen känner att hen behöver det. Det är liksom minimum av vad jag skulle förvänta mig i en sån situation.
TS har inte svarat på hur de pratat med mäklaren om de saker som de haft för avsikt att ta med sig. Det är mycket möjligt att de gått igenom i detalj och skrivit ned vad de tänkt ta med sig. Visst ska mäklaren göra sitt jobb men man bör som säljare också ha lite koll.
Jag har sålt flera hus och har då alltid fått möjlighet att läsa igenom kontraktet innan. Så att det ser ut som man tänkt sig och som man kommit överens med mäklaren om. Samma med annons, bilder, text. Det tar lite tid att ta sig igenom såna dokument men den tiden bör man ta sig. Just för att minska risken att hamna i TS situation.