• SML89

Vi med BIM februari 2021

Hej och Välkomna!

Tänkte ja startar en ny tråd då ja inte fick med anonyma svar i förra och vet att många vill va de. Så detta är en grupp för oss som hoppas få ett plus nu i februari :)

Själv är jag inne på 5e försöket att få ett syskon till vår lille son på 1 år 8 mån. Hoppas fler vill hänga på i denna grupp o stöttas genom den eviga väntan på äl och BIM.. och de efterlängtade plusset såklart ;)

6/2 SML89, 31 år, andra barnet

• Svar på tråden Vi med BIM februari 2021
  • Anonym (Annie)
    SML89 skrev 2021-01-20 13:33:51 följande:

Den har varierat lite. Sist hade jag på CD 18/19. Du då?

Förstår dig, men svårt att alltid få till det. Man har ju mycket sex innan positivt test så ibland hinner ju orken/lusten försvinna lite till när testet väl blir positivt. Men har ni kört var/varannan dag innan med så är nog era chanser goda =). Spermierna kan ju leva upp till flera dagar. Håller tummarna!!

Min verkar variera också .

Jag tänker så här . Jag fick pos söndag morgon . Hade sex på kvällen och måndag men inte tisdag. Och sex imorse .

Ägglossningens måste nästan vara över på tisdag kväll ändå . Ägglossning är väl inom 48 timmar . Min glada gubbe slutade lysa tisdag kl 15:00.
  • SML89
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-01-20 14:41:53 följande:
    Okej! Då kanske jag ska prova det i nästa cykel. Tror jag missat min ägglossning nämligen ?? jag har använts RFSU, men får bara svagare streck eller nästintill blankt. Jag testade från CD 8 och framtill CD 21. Trodde verkligen jag skulle fått utslag vid denna tiden. Är dock osäker på när min bim är. Borde ha nånstans mellan 28/1- 3/2. Vet inte än hur lång min cykel är då jag precis fått tillbaka min mens efter förlossning.
    Ja okej, det är mycket möjligt. Du har ju ändå testat en ganska lång period. Men har du fått hyfsat starka test i alla fall? eller har alla varit svaga?
    Jag tycker CB digital ger man svart på vitt, du slipper tyda streck osv så därför kör jag på de i första hand. De är dock mycket dyrare.
  • Anonym (Försökmednr2)
    SML89 skrev 2021-01-20 16:09:39 följande:

Ja okej, det är mycket möjligt. Du har ju ändå testat en ganska lång period. Men har du fått hyfsat starka test i alla fall? eller har alla varit svaga?

Jag tycker CB digital ger man svart på vitt, du slipper tyda streck osv så därför kör jag på de i första hand. De är dock mycket dyrare.

Jag valde att testa en lång period i hopp om att hitta min ägglossning, kan ju mycket väl vara så att jag inte haft någon heller. Något test har varit starkare men inte så pass att jag tycker kontrollstrecket är svagare eller lika starkt. Ska beställa hem clearblie advanced så får jag prova dom till nästa period.
  • Anonym (Estrid 21)

Jag hoppar in här också då mensen kom idag :( försöker få ett syskon till min dotter på 3 år.

Bim 28-31/1 Solsi­dan, 36 år, tredje barnet

Bim 2/2 Villb­lifyra­, tredje barnet

Bim 3/2 Äit, 36 år, femte barnet

Bim 4/2 shethegirl, 25 år, andra barnet

Bim 6/2 SML89, 31 år, andra barnet

Bim 9/2 Millannn 24 år, andra barnet

Bim 9/2 Bönan 33 år, andra barnet

Bim 9/2 myownw­orsten­emy, 34 år, andra barnet

Bim 10/2 Emmalu­cy, 34 år, första barnet

Bim 13/2 Soffsen, 26 år, första barnet

Bim 20/2 FruBjörk, 35 år, tredje barnet

Bim 21/2 Estrid21, andra barnet

• Emmalucy
    Hej tjejer! Jag är fortfarande kvar, vet inte varför jag inte har fått notis om att folk har pratat!

SML89 skrev 2021-01-17 11:51:57 följande:
    Ja men absolut testa, men sluta som sagt vid ägglossning. Jaha, men hur testar man sånt? är de bara ringa och säga att man vill testa lite sådana saker för att se att allt ser ok ut eller måste man ha försökt bli gravid jättelänge eller hur funkar de? 
    Jag hade varit på utredning av infertilitet förut, men skulle man råka på nån gynekologiskt undersökning så kan de se tjockleken :)
    Själv har väntat som en idiot efter mens (tog ut kopparspiralen för en vecka sen) borde ha kommit vid Lör, men va tvungen att vänta tills idag! Inte dåligt dock, för då hade jag en vanlig 28 dagars cykel, så det var ett STORT plus :) jag tror att det var pga jag har varit bra att ta extra C och D vitamin,hoppas det fortsätter! Ska justera BIM eftersom det nu blir allt mellan 13/2 och 17/2!
    Och välkommen till alla som dök upp medan jag var borta! :) 
    Anonym (Estrid 21) skrev 2021-01-20 18:25:33 följande:

Jag hoppar in här också då mensen kom idag :( försöker få ett syskon till min dotter på 3 år.

Bim 13-17/2 Emmalu­cy, 34 år, första barnet

• Anonym (Försökmednr2)

Lägger till mig själv men är som sagt lite osäker på bim.

Bim 28/1-3/2 Försökmednr2, 29 år, andra barnet

• Anonym (Hejhopp)

Lägger in mig själv då mensen uteblev förra månaden men hade äl 18/1

Bim 2/2 Hejhopp, 23 år, första barnet

• SML89
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-01-20 16:59:40 följande:
    Jag valde att testa en lång period i hopp om att hitta min ägglossning, kan ju mycket väl vara så att jag inte haft någon heller. Något test har varit starkare men inte så pass att jag tycker kontrollstrecket är svagare eller lika starkt. Ska beställa hem clearblie advanced så får jag prova dom till nästa period.
    Det är ju inte helt omöjligt med tanke på att de inte va så länge sedan din förlossning. Men mensen har ju kommit igång för dig så ägglossning borde med komma igång tänker jag. Ja, testa CB digital så hoppas vi att du får en stegring på den :)
    Idag fick jag blinkande smiley iaf, så nu väntar jag in den fasta, tog 6 dagar sist.
  • SML89
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-20 16:01:00 följande:
    Min verkar variera också .

Jag tänker så här . Jag fick pos söndag morgon . Hade sex på kvällen och måndag men inte tisdag. Och sex imorse .

Ägglossningens måste nästan vara över på tisdag kväll ändå . Ägglossning är väl inom 48 timmar . Min glada gubbe slutade lysa tisdag kl 15:00.
    Ja, alltså jag tror ni har fått till de bra!
    Ägglossning brukar ju ske 24-36 h (vissa test skriver 24-48 h) efter positivt test. Sen kan ägget befruktas inom ca 24 h, så det innebär mellan 2-3 dygn efter positivt test. Så chansen för onsdag morgon kanske inte är jätte stor, men inte helt omöjligt heller. Söndag & måndag va ju stor chans iaf!

Nu gäller det för er att vänta och se om det tagit sig helt enkelt =) Hoppas!
  • Mirabilis89

Sjunde försöket nu då Glad

Bim 2/2 Hejhopp, 23 år, första barnet