• Eclipse

Vi med BIM februari 2021

Halloj! Jag hoppar in här för att gå lite härlig input av er och tillhör de med BIM i februari ?? Copypastar mitt inlägg från BIM feb -första barnettråden.

Även fast vi inte försöker stenhårt eftersom jag tänkt min kropp behöver tid bli sig själv efter år med piller så finns det ju ett sug och man önskar säkert en del symptom men jag är generellt inte så lagd ????

Backstoryn är att jag slutade med mini piller 27/11 efter mer eller mindre oavbrutet ätit sedan jag var 16 (är nyss fyllda 31) och har under det iaf senaste året innan dess varit regelbunden på ca 25 dygn (nått enstaka tillfälle 24 och 26) men vet ju inte riktigt vart min normala cykel ligger, men har för mig jag låg kring 27 när jag gjorde ett kortare uppehåll för något år sedan. Första mensen kom ?as clockwork? den 10/12 efter slut på då 24 dygn. Efter det landade jag på 27 dygn och en lite mer utdragen. Mer utdragen var det även denna gången. Inga ÄL test men hade kraftiga känningar i ena sidan i tre dagar (dygn 16-18) och vi hade sex på dygn 10 och 16. Känt av ÄL trots piller har jag gjort av och till. Hade sedan en konstig ?nypande? ja smärta är att ta i men känsla i tre dagar dygn 21-23. BIM den 25/2 om vi ska gå på 27 dygn och ännu ingen mens men har sedan häromdagen av och till lite träningsvärk/spänningar men djupare än vanlig träningsvärk. Kan ibland få ont innan mens men då är det mer som en menssmärta, det här känns annorlunda. Har senaste veckan haft svårt att somna vissa dagar/sovit dåligt eller sovit som en stock och ändå galet trött, drömmer mkt mer än normalt och mardrömmar i stil med knivmördare vilket jag inte gör annars ???? Känt mig varm av och till som om jag håller på att bli sjuk, och nu är bröstvårtorna som blodsprängda längst ut. gjorde ett test tidigt i onsdags morse där kontrollstrecket tog lite tid på sig men blev sen väldigt starkt, spökstreck i ?rätta rutan? första 5 sekunderna men testet negativt efter tiden gått (clear blue early)

Så vad säger ni? Inbillning eller bara kroppen som inte är sig själv än? Skulle ni testat igen snart om ännu ingen mens? Vänta längre?

• Eclipse

Ignorera när det är flera frågetecken på rad i mitt inlägg, råkade använda smileys som inte sidan stödjer :)

Svar på tråden Vi med BIM februari 2021