• luthia

Vi med BIM februari 2021

Hej!

Jag behöver lite hjälp med att förstå var nånstans jag är i cykeln. Jag tog ut min p-ring 1/2, hade en p-ringsblödning (nånstans runt 25/1). Hade en blödning 4/2, tänkte att min mens skulle dra igång då men den tog slut på ett par dagar...
    Funderar på om jag kan ha haft ägglossning runt 7/2 (vi hade sex då). Flytningar brukar ju kunna avslöja en del! Rätt som det är 15/2 behöver jag springa på toa för plötsligt känns det som att det rinner ur en väldigt vattnig flytning. Testar med ägglossningstest men får inga utslag på några dagar. Sen den 16/2 har jag nu haft molvärk/spänningar runt äggstockarna av och till. Flytningarna är mestadels vita och tjocka, men har haft genomskinlig trådig flytning 18/2... Både igår (18/2) och idag (19/2) har jag varit väldigt trött. Provade faktiskt ett gravtest imorse som var negativt. Frågan är om jag typ ska ha mens imorgon eller om jag är gravid... eller om jag har haft ägglossning precis? Kan nån försöka hjälpa mig? Förvirrad värre! 
    När jag väntade dottern hade jag just trådiga eller vattniga flytningar... jag delammar henne fortfarande (hon är ett år).

• luthia
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-02-19 21:37:26 följande:

Jag tycker det låter som att du fick ägglossning kring 15/2. Om du testade dagarna efter och fick negativt kan det betyda att du haft ägglossning innan och därför får du inte utslag på testerna. Sen absolut det skulle kunna vara gravid tecken också. Avvakta en vecka och ta nytt gravtest annars och se.

Tack för ditt svar!! Förstår inte var den här molvärken kring äggstockarna kommer ifrån bara...
  • luthia
    Eveline87 skrev 2021-02-20 18:32:05 följande:

Lite svullna bröst också som kan spänna liiite ibland men inget ömt eller illamående. Blir mitt 8:e försök denna månad, ibland vill man bara ge upp:/

Låter ju som att du har gravidsymtom i mina öron!!
  • luthia
    Eveline87 skrev 2021-02-22 00:13:59 följande:

Åh vad jag önskar! Hoppas du har rätt:)

Håller tummarna! Här har mina vita tjockare flytningar övergått till igår trådiga och idag kändes det som jag kissade på mig haha (vattnig flytning).. precis så här var det när jag väntade dottern. Isåfall borde jag plussa inom ett par dagar med predictor early. Men känns mest som att det bara är kroppen som inte riktigt vet vad den gör efter p-ringen haha.
  • luthia
    Anonym (Fyran) skrev 2021-02-22 08:45:43 följande:

Mina svaga linjer var ett plus <3

Men oron består, hur lever man trots oron för nytt missfall?

Stort Grattis!!!du får försöka att tänka positivt...vet att det är lättare sagt än gjort.håller tummarna för dig!
  • luthia
    Eveline87 skrev 2021-02-22 17:07:47 följande:

Kunde inte hålla mig, tog ett test idag, ÄL + 8 och det var ju såklart negativt:/

Har ju så mycket mensvärk också.

Någon som haft likadant dagarna innan bim och fått ett plus sen?

Hur är det med dig? Testat nåt mer? :)
  • luthia
    Bebis2021 skrev 2021-02-26 06:00:15 följande:

Jahapp, fortsatt mycket svagt positivt test även idag, bim idag tror jag.. ingen mens i sikte, lite lätt molvärk som vid tidigare graviditeter, men varför ökar inte styrkan i strecket? Blir orolig och vågar inte tro att detta går vägen eller va de ens handlar om.. någo annan som fått mycket svaga testresultat i tre dagar i rad? Å som sagt trolig bim idag.. vet att tiden måste utvisa men oj så jobbigt att vara i något slags mellanläge...

Jag tror du är gravid men jag skulle dubbelkollat med cb digital veckoindikator.
  • luthia
    Eveline87 skrev 2021-02-24 22:36:19 följande:

Nej, har faktiskt inte gjort det. Har ffa lite molvärk men mindre än vad jag hade förra veckan. Men har en känsla att det inte blir något denna gång heller:/ Mina bröst var mer svullna förra veckan men nu verkar det ha gått tillbaka och känner inget annat förutom molvärk. Hur går det för dig?

Okej! Hur känns det nu fortsatt? Här lyser mensen med sin frånvaro, vet ju inte när den ska komma heller så... fortfarande en del flytningar men gravtest är negativa. Väntar nog till nästa vecka..
  • luthia
    Eveline87 skrev 2021-02-26 15:13:05 följande:

För mig känns det som att mensen kommer när som helst. Har mest ont i sidorna. Igår fick jag jätte mycket mensvärk i ca en halvtimme. Men inget mer. Har ej testat något mer för det känns onödigt. Känner mig inte gravid alls och har börjat acceptera att det får bli ett nionde försök:/ När har du BIM?

Förstår.. brukar du ha såhär ont innan mens? Jag vet inte när BIM är, slutade med p-ringen och hade en blödning precis innan och en efter. Men på måndag kanske... när har du BIM?
  • luthia
    Bebis2021 skrev 2021-02-27 07:04:17 följande:

Översta testet från idag, de nedre från igår. Bim+1 ungefär, tog även ett clear blue som visade gravid 1-2, så visst är jag nu gravid, är bara orolig över dom svaga strecken??.. men tycker strecket ökat lite i styrka till idag, men har läst att långsam ökning kan vara tecken på utomkveds, någon som vet?

Grattis!! Nej har aldrig hört talas om det. Ett svagt positivt är ett positivt, CB ger dig ju det svart på vitt. När jag var gravid med dottern gjorde jag gravtest en gång i veckan fram till typ v 10 Haha. Det är helt otroligt onödigt men hade svårt att förstå att jag var gravid. Hursom, då hade jag inga direkt starka test och tyckte inte heller att de ökade i styrka. Men dottern är numera 13 månader så nog var jag gravid :D
  • luthia
    Eveline87 skrev 2021-02-27 01:45:22 följande:

För mig har det varierat med lätt/medel värk dem senaste dagarna förutom igår då jag hade ganska ont i ca 20 min. Men idag mindre ont. Brukar ha mer ont när mensen närmar sig. Men jag har ändå den där ?mensen är på G känsla?. Flyttningarna (ursäkta info) är ej så mycket, men vita och trådiga, som jag brukar ha innan mens. Har bim 27 eller 28.

Åh svårt att inte veta när bim är, men hoppas du får ett plus nästa vecka.

Spännande! Låter ju ändå som att det kan vara nåt på g :) håller tummarna!!
Svar på tråden Vi med BIM februari 2021