Vad hade du för tecken sista dagarna innan förlossningen satte igång?
Jag hade som mensvärk i 1-2 veckor innan. Hade hela graviditeten ?vetat? eller känt på mig att jag skulle föda tidigare. Även min mamma sa att jag kommer föda tidigare. Jag ?kände? på mig att nåt var på gång kvällen innan, och bebisen hade vid några tillfällen dagarna innan typ tryckt ner huvudet och tryckt upp fötterna som om hon stod på huvudet raklång i magen, har bilder på det när magen är superkonstig form. Vid mina tidigare graviditeter sa min före detta svärmor ?det syns på dina ögon att du ska föda snart?, så tyckte jag även denna gång att jag såg trött/lugn ut i ansiktet på nåt sätt, kan såklart vara inbillning. Den natten innan förlossningen startade iaf så kunde jag inte sova alls, jag låg vaken och läste just såna här trådar tills klockan 05.30 när det plötsligt knäppte till mellan benen. Tänkte först att det var en prutt men det kändes ändå suspekt. Reste mig och kände nåt i trosorna vilket var hela slemproppen och vatten. Gick ut till vardagsrummet där min man satt vid datorn och sa ?älskling vattnet gick nu. Det är inget skämt alltså? Det rann vatten på golvet. Han hade inte heller sovit så vi åkte till förlossningen utan att ha sovit nånting. Iaf så satte värkarna igång vid 19.00 och vi hade fått sova nån timme på ett rum på förlossningen i väntan på värkarna. Dottern föddes kl 23.41 i v 36+5