• Jag är bara jag

ÄL antal dagar innan mens

Så lång lutealfas har ingen. Så antingen hade du ingen äl, senare äl eller var gravid och mensen var ett jättetidigt m.f. Normal fas är 10- kanske som max 17 dagar. De flesta ligger nog på 12-15 dagar. Lutealfasen brukar dock vara konstant för en och samma kvinna. 

• Jag är bara jag
    Lulamon skrev 2021-01-10 21:26:22 följande:
    Tack för bra svar. Om man utgår från att läkaren hade rätt - att jag hade haft ägglossnings så menar du att det var ett missfall? Mensen kan helt enkelt inte bara vara sen?
    Nej, har man haft äl och inte blivit gravid så får man mens när man ska. Sen mens är egentligen ingen bra definition. Senare äl än vanligt= senare mens än vanligt, men inte sen mens för den kommer ju när den ska. Vad grundade han sitt påstående på? VUL bör ju ske så tidigt att man inte kan missa äl. Sen borde äl bekräftas med progesteronprov.
  • Jag är bara jag

Men alltså, det var bland det märkligaste uttalandet jag läst av en gynläkare. Äggen syns ju inte öht på VUL så beskriva dom som stora går ju inte. Många äggblåsor är ju typiskt för PCO:are. Stora äggblåsor har man strax före äl. De släpper ägg vid minst 20 mm och ibland uppåt 30 mm. Så vad han egentligen menade vette fåglarna. Det går i vart fall inte ihop med så tidig äl och mens så sent. Jag tror tyvärr inte du hade äl, men du borde tatt progesteronprov som sagt. Enda som bekräftar äl i efterhand. 

Svar på tråden ÄL antal dagar innan mens