Inlägg från: Pinotage |Visa alla inlägg
  • Pinotage

Skulle du kunna dejta någon som har barn?

Jag är man 51. Det beror helt på åldern på barnen. Jag är inte intresserad av att var extrapappa till småbarn. 

• Pinotage
    Kodia skrev 2021-01-10 19:42:00 följande:

Ja, jag har egna barn (myndiga, men ännu inte utflugna) och vill helst träffa en man som också har egna barn, antingen i övre tonåren eller utflugna.

Jag blir nyfiken och måste fråga - är det skillnad på om mannen har utflugna barn eller inte har några barn alls ? Räknar du bort mannen som inte har barn?
  • Pinotage
    Kodia skrev 2021-01-10 21:30:46 följande:
    Nja, jag räknar väl inte direkt bort de som inte har barn, men hittills har inte de som inte har barn inte varit intressanta. Att ha barn gör nog att man utvecklas som person och ger även en större förståelse för hur det är att ha barn. Ibland är det också så att man förstår varför personen inte har kunnat träffa någon som velat skaffa barn med dem...
    Så jag räknar inte bort dem automatiskt, men statistiskt sett har de varit mindre intressanta än de som har barn, om du förstår vad jag menar.
    Tack för svar ! Jag förstår vad du menar. Jag har själv inte barn och förstås därför som jag frågar. Jag har haft flera möjligheter att skaffa barn, men det har av diverse skäl inte blivit så. Visst har du rätt , jag har bara vaga aningar av hur det är att ha barn - så det fattas pusselbitar - jag skulle ju inte kunna kliva in i en relation med småbarn utan att det blir en stor omställning för mig. 
Svar på tråden Skulle du kunna dejta någon som har barn?