• KNAS2

BIM Februari 2021 - första barnet

bananmilkshake skrev 2021-01-21 23:06:36 följande:

Men jesus vad dagarna går sakta... och då har jag ändå en ganska stor rolig sak som händer nu i dagarna att se fram emot. Men bim är verkligen typ hundra år bort just nu!

Relaterar!

Här visade ÄL-testet en glad gubbe igårkväll, testade I morse igen men då blev det inget positivt utslag. Har märkt att vid användning av CB glad gubbe test borde man testa både morgon och kväll för att inte missa stegringen. Vi har lyckats ligga:

17:e - sex

18:e - sex

19:e - inget

20:e - sex

21:e - positivt Äl-test + sex

Hoppas på att få till det ikväll också :)

Hur går det för er andra som är kring ÄL?
  • KNAS2
    Link92 skrev 2021-01-22 09:19:03 följande:

Jag kör ju rosenrot+bisolvon denna månad och har haft fertilt sekret ett par-tre dagar! Hade sex igår och fick ett nästan positivt ÄL-test imorse, så ska ta ett till i eftermiddag. De senaste månaderna har positiva ÄL-test dykt upp först på CD 19 och idag är det CD 14, så hoppas på en lite tidigare ägglossning nu än runt CD20 :)

Min man har varit väldigt trött och nere senaste veckan så har inte blivit så mycket ligg, men hoppas få till det igen ikväll eller imorgon bitti så får vi se om det räcker, och kommer ingen temphöjning får vi fortsätta ligga antar jag. Ni verkar ju ha haft ett riktigt bra liggmönster för att lyckas! :) Hoppas!

Hoppas ni får till det någon gång till då!

Sen börjar vi den eviga väntan...
  • KNAS2
    bananmilkshake skrev 2021-01-22 10:54:44 följande:

Låter som ni fått till det väldigt bra! Jag har ÄL på måndag och vi brukar köra varannan dag med utgångspunkt att ÄL får ett eget dedikerat ligg på dagen. 

Låter som en rimlig ligg-plan! Hoppas att den faller väl ut!
  • KNAS2
    josefinbet skrev 2021-01-23 09:14:32 följande:

någon som har erfarenhet av att ha blinkande gubbe på clearblues dubbelhormon test i 6 dagar (eller fler?). Jag fick blinkande i måndags och har blinkat varje dag sen dess (testar på morgonen). Hoppade att få fast gubbe i morse men blinkar fortfarande.. Har även testat tisdag och torsdag eftermiddag för att försäkra mig om att inte missa. Har haft ont i äggstockarna och känt mig uppblåst i livmodern fram och tillbaka sedan i måndags så känns verkligen som det borde vara på gång. Man har väl inte såna känningar om ägglossningen uteblir? 

Oj! Det låter knasigt. Jag har endast använt CB-test med fast smiley och de har fungerat väldigt bra. Hoppas att någon i gruppen kan svara bättre på din fundering.

Håll ut <3
  • KNAS2
    MsTintin skrev 2021-01-24 18:15:11 följande:

Åh jag känner mig lite less. Jag brukar ha äl på dag 18-22 normalt sett, och i ett försök att vara mer chill denna cykel så väntade jag med att testa med stickor. Jag testar på cd15, lyckas misstolka testet (inser i efterhand att det var superstark streck) och nu säger NC att äl var den 20/1 (cd14) och Premom (där jag reggar ältest) säger den 22/1 (cd16). Jag och mannen hann bara mysa den 20 och den 22, så nu hoppas jag att vi inte helt missat chansen denna månad :(

Men du, nu hann mysa så att chanserna finns ju ändå attni har lyckats! Jag håller tummarna.

För mig har den eviga väntan mellan ÄL och BIM börjat, så du är inte ensam.

Jag ska försöka tänka på annat denna veckan som kommer och inte leta symtom (lättare sagt än gjort...)

Lycka till! <3
  • KNAS2
    bananmilkshake skrev 2021-01-25 11:40:35 följande:

Äntligen, jag har varit avstängd från att skriva kommentarer hela helgen fram tills nyss, haha, har haft abstinens. 

I alla fall, idag är det ÄL för mig (enligt appen). Mitt fertila sekret har verkligen minskat efter mina missfall, men jag hoppas det går ändå. Hade väldigt starka äl-känslor i magen igår. Vi har hunnit med 3 gånger, senast igår så kanske det får räcka för den här gången. Vi har besök så det kommer bli svårt att få till det idag om vi inte ska stå och frysa i källaren ikväll, känns inte jättelockande. Det som är bra är att jag inte hinner tänka så mycket och räkna ner varenda timme till bim. 

Spännande att dom första bim:arna snart börjar närma sig! 

Vi håller tummarna att era 3 ggr räcker! Det borde det göra!

På ett sätt är det skönt när ÄL är över o slippa tänka och planera sexandet..MEN då börjar väntan istället.

Skönt att man inte sitter ensam i båten :)
  • KNAS2
    bananmilkshake skrev 2021-01-25 17:23:19 följande:

Ja jag tror det! Förra gången räckte det med två gånger, så det borde vara okej den här gången. :)

Jag håller med! Som att man kan slappna av lite, haha.

Såg att du hade två MA, jag beklagar. Jag har ett MF I bagaget från juli månad. Vet inte om jag vågar bli glad om jag får ett plus nu, vi blev så himla glada sist och sen tog det slut 1,5 vecka senare. Men man måste försöka glädjas.. Det går inte att gå o vänta på att det ska skita sig när det väl tagit sig.
  • KNAS2
    Soff skrev 2021-01-26 20:05:22 följande:

Bara jag som önsketänker att dessa ÄL-test är grav.test? ;p bara låtsas i nån sekund... Aja, positivt ÄL-test ifallafall... så hoppas denna gången är gången med stort G!...

Relaterar!

Hoppas hoppas hoppas att februari blir vår månad.

Lycka till med liggande!
  • KNAS2
    Soff skrev 2021-01-27 22:39:35 följande:

Förväntad ÄL imorn då.. har haft sex igår och idag... och tänkte ha sex imorn också. Det är vår nya taktik denna gången hah :P att ha sex dessa 3 dagar.. och inte börja så tidigt i cykeln. Får se hur det går nu då. Har sån jäkla ÄL-värk nu ikväll.. >< 

HEJA! Hoppas ni får till det idag med!

Sen har ni gjort vad ni kunnat och vi kan bara hålla tummarna! :)
Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet