• KNAS2

BIM Februari 2021 - första barnet

Sockerplanta skrev 2021-01-13 20:39:54 följande:

Tack för lite pep. Ja det ska bli spännande att se. Hur länge har du ätit bisolvon nu? :)

Började ta i lördags. Jag tar i flytande form och brukar få i mig 10ml en dag har jag lyckats med 15 ml. Tycker det är svårt att komma ihåg. Får kanske ställa något larm.
  • KNAS2
    Sockerplanta skrev 2021-01-15 13:01:51 följande:

Igår (cd 2) blödde jag något otroligt. Jag brukar ha riklig mens men det här var något utöver det vanliga. Jag blödde mer igår än vad jag minns att jag gjorde i samband med en abort i tonåren och jag har sedan igårkväll haft huvudvärk och känt mig svag. Jag funderar nu på om det kan bero på bisolvonen jag äter. Någon annan som testat bisolvonmetoden och fått rikligare mens av det? 

Jag upplevde att dag 1 och 2 var det väldigt kraftiga blödningar. Sen knappt någonting dag 3. Brukar annars blöda i 4 dagar men fick det överstökat på två dagar nu. Kanske att bisolvonen låg bakom det..
  • KNAS2

Enligt app börjar min fertila period nu, 16-22/2 med trolig ÄL den 20/2.

Håller tummarna denna gången. Får. Se hur mycket vi får till det :)

• KNAS2
    Mizzi26 skrev 2021-01-16 13:38:51 följande:

Håller alla tummar och tår!

Tack! Det kan behövas.

Har varit ett VRAK idag. Antar att det är den kommande ÄL som spökar. Tycker synd om min sambo.. Men ändå inte då jag inte kan rå för det. Tur att han är världens bästa kille som står fast vid min sida.
  • KNAS2
    Mizzi26 skrev 2021-01-17 15:27:53 följande:

Jag förstår precis! Ett under att dom orkar med oss ibland.. haha

Jag själv lovade guld och gröna skogar när jag skulle sluta med p-piller då jag var så känslolös när jag åt dom. Varken skrattade eller var sur. Världens tråkigaste människa. O nu är jag en bergochdalbana. Trodde inte att man skulle vara påverkad av hormoner under hela menscykeln men det är jag verkligen haha. Har en enda bra vecka på 35 dagar. Jag har drömt om att försöka skaffa barn sedan jag var i 15 års åldern och trodde jag skulle vara lycklig och förväntansfull. Men herre vad jobbigt det är psykiskt och fysiskt! Jag börjar nästan bli deprimerad av allt. Speciellt alla 1000 symtom som påverkar en dagligen.

Nu borde mina hormoner slå om vilken dag som helst och min bästa vecka väntar (mellan mens & äl) längtar tills jag blir lite gladare för denna vecka har jag verkligen varit deppig och gett upp på livet lite.

Kram till alla som kämpar och håller psyket uppe för det är verkligen inte lätt ibland.

Nej lätt är det då inte. Fy! Vi har inte fått till det ännu me. Ingen har varit sugen heller.. Vi var, så, nöjda, för vi tyckte vi var SÅ duktiga förra månader, men det gav ju ingen utdelning. Kanske ska köra lite på känn denna månad och hoppas på det bästa.. Inte vet jag. Tar ju CB digitala äl-test men funderar på om man borde strunta i det med.... Dock tror jag att mitt kontrollbehov kommer vinna över mina funderingar.
  • KNAS2
    Violetflame skrev 2021-01-17 22:30:20 följande:

Jag hoppar in här för första gången. Jag fyller snart 32 år och det här är första gången i mitt liv som jag försöker bli gravid, jag är orolig, nervös och förväntansfull på samma gång! Har BIM den 7 februari.

paperlanterns, 3/2, 32 år i feb, (2:a försöket)

Carina82, 4/2, 38 år (4:e försöket)

Tekvinnan, 5/2 28 år (8:e försöket)

josefinbet, 5/2, 29 år, (3 försöket)

Mellowjello 6/2, (7:e försöket)

NAJAO 6/2, 26 år, (4:e försöket)

Emlan93 7/2, 27 år (4:e försöket)

Violetflame 7/2, 32 år (första försöket)

MsTintin 8/2 28 år (10:e försöket)

Bananmilkshake, 8/2, 35 år (5:e försöket, två ma)

Sockerplanta, 8/2, 26 år (5:e försöket)

Mizzi26,?/2 (4:e försöket)

Ericky, 10/2, 33 år (7:e försöket)

Soff 10/2, 33 år (10:e försöket)

Link92, 10/2, 28 år (19:e försöket)

Sellerin 12/2, 32 år (5:e försöket)

BoringBrick92, 13/2. 28 år (4:e försöket)

Snäckan92, 14/2, 28 år (3e/4e försöket)

Vickan31, 14/2, 31 år (8:e försöket)

Lnes3494, 15/2, 30 år (2:a försöket)

Stickling, 18/2, 33 år (8:e försöket)

Rumpelstiltskin, 24/2 (6:e försöket)

Msofia91, 26/2, 29år (7:e/8:e försöket)

Välkommen! Och lycka till! Hoppas att det går vägen för er denna månad! :)
  • KNAS2
    Msofie skrev 2021-01-18 08:20:45 följande:

Hej, nu hoppade jag in i februari tråden. Detta blir officiellt vårt 12e försök. Tänkte skriva att det är bitterljuvt, men det är bara bittert. Har varje fall bestämt att jag slutar röka på torsdag.

Välkommen!

Kopiera gärna listan och lägg in ditt BIM-datum (om du vill).

Stort lycka till!
  • KNAS2

Jag klistrar in listan igen så mitt namn trillat bort. Kolla gärna igenom så att ni står med, det är lätt att man missar något namn när man kopierar nämligen.

Ha en fin kväll! Jag laddar upp för lite liggande ikväll då ÄL närmar sig med stormsteg.

KNAS, 3/2, 31 år (7:e försöket)

paperlanterns, 3/2, 32 år i feb, (2:a försöket)

Carina82, 4/2, 38 år (4:e försöket)

Tekvinnan, 5/2 28 år (8:e försöket)

josefinbet, 5/2, 29 år, (3 försöket)

Mellowjello 6/2, (7:e försöket)

NAJAO 6/2, 26 år, (4:e försöket)

Emlan93 7/2, 27 år (4:e försöket)

Violetflame 7/2, 32 år (första försöket)

MsTintin 8/2 28 år (10:e försöket)

Bananmilkshake, 8/2, 35 år (5:e försöket, två ma)

Sockerplanta, 8/2, 26 år (5:e försöket)

Mizzi26,?/2 (4:e försöket)

Ericky, 10/2, 33 år (7:e försöket)

Soff 10/2, 33 år (10:e försöket)

Link92, 10/2, 28 år (19:e försöket)

Neongirl 11/2, 38 år (4:e försöket, ett missfall)

Sellerin 12/2, 32 år (5:e försöket)

BoringBrick92, 13/2. 28 år (4:e försöket)

Micaelaaa, 13/2 25 år (7:e försöket)

Snäckan92, 14/2, 28 år (3e/4e försöket)

Vickan31, 14/2, 31 år (8:e försöket)

Lnes3494, 15/2, 30 år (2:a försöket)

Stickling, 18/2, 33 år (8:e försöket)

Rumpelstiltskin, 24/2 (6:e försöket)

Msofia91, 26/2, 29år (7:e/8:e försöket

• KNAS2
    Carina82 skrev 2021-01-20 09:05:36 följande:

Lite frustrerad här, är det mer än jag som har utmaningar med en sambo som inte har största sexlusten och VERKLIGEN inte orkar ligga på vardagar (vi har varit tillsammans i 12 är så kanske inte är det mest spännande som finns haha)? Så störigt, vi fick till det i söndags (då jag enligt appen var fertil) men idag är dagen med stort D. Jag vill ju absolut pressa honom men blir ändå lite ledsen :(

En annan fråga! Tänker ni nåt vad gäller träning/livsstil mellan ägglossning och BIM? Förstår det där med alkohol och kaffe, men kan man hjälpa ödet på vägen på annat sätt? Googlat ihjäl mig men det är ett stort träsk av åsikter ;)

Bästa tråden <3

Svårt det där med lusten. Man måste ju ha med sig att om man vill bli gravid kan, man inte strunta i att ligga kring ÄL. Så det som gäller är nog att utmana varandra, göra det där lilla extra så att man inte bara ligger för att man måste utan för att man verkligen vill. Min sambo sporrar sig själv och det är jag som får säga att vi kanske får ta en paus-dag. Han vill ta, varje chans han får kring ÄL för att säkra upp typ. Ibland går det bättre och ibland sämre... :)

Hoppas ni får till det idag, jag håller tummarna!
  • KNAS2

Hej!

Min ÄL har alltid varit jättepunktlig. Nästan alltid dykt upp på dag 12, annars dag 13. Idag är det dag 13 på cykeln men inget positivt utslag på ÄL-test. Jag har tagit test både morgon och kväll för att inte missa det. Blir lite fundersam då jag inte upplever någon symtom att ÄL är på g som jag brukar göra.. Det är väl bara till att hålla ut och fortsätta testa tänker jag. Jag har aldrig upplevt att mensen hoppas över en månad, men jag har läst att det faktiskt kan ske.

Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet