• Mizzi26

BIM Februari 2021 - första barnet

Är sååå trött på mina långa cykler.

Är på cd 20 och ingen ägglossning än.. förra månaden uteblev den och jag har samma symtom som då. Inte heller någon ägglossning enligt apparna & min temp far hit o dit som en studsboll. Börjar också misstänka att jag har hyper/hypotyreos. Känns som en evighet detta.

Har ätit rosenrot denna månad för att försöka förkorta cykeln men verkar inte fungera denna månad. Hoppas nästa cykel blir kortare. Har nästan gett upp men förliker er alla med spänning!

• Mizzi26

Uppdaterar lägger till min bim även om jag är lite osäker.

Tempar och 3 appar säger att jag haft äl olika datum (jag har inte känt av någonting vilket jag brukar göra) men går efter den som visar senaste äl & hoppas att jag ens fick det denna månad :)

KNAS, 3/2, 31 år (7:e försöket)

paperlanterns, 3/2, 32 år i feb, (2:a försöket)

Carina82, 4/2, 38 år (4:e försöket)

MsTintin 4/2 28 år (10:e försöket)

Tekvinnan, 5/2 28 år (8:e försöket)

josefinbet, 5/2, 29 år, (3 försöket)

Sockerplanta, 5/2, 26 år (5:e försöket)

Link92, 6/2, 28 år (19:e försöket)

Mellowjello 6/2, (7:e försöket)

NAJAO 6/2, 26 år, (4:e försöket)

Emlan93 7/2, 27 år (4:e försöket)

Violetflame 7/2, 32 år (första försöket)

Bananmilkshake, 8/2, 35 år (5:e försöket, två ma)

Ericky, 10/2, 33 år (7:e försöket)

Soff 10/2, 33 år (10:e försöket)

Snelponnyhest 10/2 21 år, (tredje försöket + endometrios)

Disa2021 ca 10/2, 28 år (2:a försöket)

Neongirl 11/2, 38 år (4:e försöket, ett missfall)

Sellerin 12/2, 32 år (5:e försöket)

BoringBrick92, 13/2. 28 år (4:e försöket)

Micaelaaa, 13/2 25 år (7:e försöket)

Citronkakan, 13/2, 24 år (1:a försöket)

Snäckan92, 14/2, 28 år (3e/4e försöket)

Vickan31, 14/2, 31 år (8:e försöket)

Molybden, 14/2, 26 år (8:e försöket)

Lnes3494, 15/2, 30 år (2:a försöket)

Msofie, 15/2, 25 år (12e försöket)

Mizzi26,15/2 (4:e försöket)

Mirabilis, 16/2, 32 år, (7:e försöket)

Stickling, 18/2, 33 år (8:e försöket)

iloverooti , 20/2 , 31 år , tredje försöket

Sleipnir, 20/2, 27 år, (3:e försöket)

Ellilor, 21/2, 29 år (6:e försöket)

Annne29, 22/2, 29 år, (10:e försöket)

Saora, 23/2, 31 år, (7:e försöket)

Rumpelstiltskin, 24/2 (6:e försöket)

Ninaaa1, ca 24/2, 24 år, (13:e försöket)

FilippaBark, ca 25/2, 33 år, (7 försöket)

Grapefrukt89 25/2, 31 år, (5:e försöket)

Msofia91, 26/2, 29år (7:e/8:e försöket)

VirrePirre06, 26/2, 29år (4:e försöket)

zelling, 11/2, 32 år, (11:e försöket)[/quote]

• Mizzi26

Igårkväll stack det till tre gånger i livmodern & idag har jag storbölat först för att mannen inte ville välja låt på Spotify & sen för att vi åkte förbi en djurtransport.. sen saknade jag min pappa & så förstördes mitt smink av alla tårar (inte gjort mig fin på flera veckor så ville va det idag & då blev jag ledsen för det också haha)

undrar vad som pågår i kroppen.. mina humörsvängningar brukar komma 2 dagar innan mens inte 4 dagar efter ägglossning (tror jag hade ägglossning då men inte säker)

Hoppas inte mensen kommer nu när vi är påväg till en annan stad för övernattning.

• Mizzi26

Idag tog jag ett test.. på äl + 9. Efter jobbet men hållt mig hela arbetspasset.

Ser ett svagt svagt streck och det går såklart inte fota så fick göra om bilden lite för att man ska se det jag ser.

Säkert bara spökstreck men hoppet växer. Har varit extremt trött & illamående igår & idag. Vill kräkas men gör det inte. Väldigt varm i kroppen också och min temp har stigit två dagar i rad nu. Hoppas hoppas!!

• Mizzi26
    Ericky skrev 2021-02-10 16:20:00 följande:

Jag tycker att jag kanske ser ett streck på det övre testet! Så spännande! Håll oss uppdaterade! :)

Jag har fått spökstreck på cb varje månad men inte på dessa test så hoppas!! :) ska nog ta ett test på fredag igen för då borde det blivit lite starkare om det är så att jag är gravid :)
  • Mizzi26

Kul med lite fler pluss i gruppen :) grattis!

Själv kunde jag inte hålla mig längre och köpte ett testa tidigt som var väldigt negativt. Antar att jag fick ett spökstreck igår.. hoppet är borta för denna månad. Jobbigt att ha så mycket symtom som jag har varje månad. Idag kom dom illröda bröstvårtorna & molandet i mage & rygg fortsätter, även huggen i livmodern. Börjat få ömma bröst nu också. Ska försöka dra ner på kaffet nästa månad för att försöka minimera symtomen innan mens. Hänger kvar här ändå för att se hur det går för er andra. :)

• Mizzi26

KNAS, 3/2, 31 år (7:e försöket)

paperlanterns, 3/2, 32 år i feb, (2:a försöket)

Carina82, 4/2, 38 år (4:e försöket)

MsTintin 4/2 28 år (10:e försöket)

Tekvinnan, 5/2 28 år (8:e försöket)

josefinbet, 5/2, 29 år, (3 försöket)

Sockerplanta, 5/2, 26 år (5:e försöket)

Link92, 6/2, 28 år (19:e försöket)

Mellowjello 6/2, (7:e försöket)

Jennix, 6/2, 26 år, (2:a försöket) PLUSSAT

NAJAO 6/2, 26 år, (4:e försöket)

Emlan93 7/2, 27 år (4:e försöket)

Violetflame 7/2, 32 år (första försöket)

Bananmilkshake, 8/2, 35 år (5:e försöket, två ma)

Ericky, 10/2, 33 år (7:e försöket)

Snelponnyhest 10/2 21 år, (tredje försöket + endometrios)

Disa2021 ca 10/2, 28 år (2:a försöket)

Soff 11/2, 33 år (10:e försöket)

Neongirl 11/2, 38 år (4:e försöket, ett missfall)

Zelling 11/2, 32 år (11 försöket)

Sellerin 12/2, 32 år (5:e försöket)

BoringBrick92, 13/2. 28 år (4:e försöket)

Micaelaaa, 13/2 25 år (7:e försöket)

Citronkakan, 13/2, 24 år (1:a försöket) PLUSSAT

apan95, 13/2, 25 år (15:e försöket, tror jag, ett mf)

Hopeforaplusa 14/2 28 år (6 försöket)

Snäckan92, 14/2, 28 år (3e/4e försöket)

Vickan31, 14/2, 31 år (8:e försöket)

Molybden, 14/2, 26 år (8:e försöket)

Lnes3494, 15/2, 30 år (2:a försöket)

Msofie, 15/2, 25 år (12e försöket)

Mirabilis, 16/2, 32 år, (7:e försöket)

Lys12, 19/2, 26 år, (1:a försöket)

iloverooti , 20/2 , 31 år , tredje försöket

Sleipnir, 20/2, 27 år, (3:e försöket)

Ellilor, 21/2, 29 år (6:e försöket)

Rungirl, 21/2. 32 år (4:e försöket)

Annne29, 22/2, 29 år, (10:e försöket)

Saora, 23/2, 31 år, (7:e försöket)

Stickling, 23/2, 33 år (8:e försöket)

Rumpelstiltskin, 24/2 (6:e försöket)

Ninaaa1, ca 24/2, 24 år, (13:e försöket)

Mizzi26, ca 24/2, 26 år (4 försöket)

FilippaBark, ca 25/2, 33 år, (7 försöket)

Grapefrukt89 25/2, 31 år, (5:e försöket)

Msofia91, 26/2, 29år (7:e/8:e försöket)

VirrePirre06, 26/2, 29år (4:e försöket

Bananmilkshake, 28/2, 35 år (6:e försöket, två ma)

Viola94, 16/2, 27 år (första försöket)

Uppdaterar listan då två appar har ändrat min ägglossning & eftersom mensen inte kommit än så antar jag att det stämmer.

Tempar för första gången.

• Mizzi26

Äl +11 brösten sprängs snart och min livmoder verkar ha party fortfarande sedan dippen. Blodådrorna ser ut att sprängas snart både i/på händer, bröst, armar, ben & mage.. inget + ännu så vågar inte hoppas. Krampar mycket i låren i fötterna med.

Vad tror ni? :) inte likt mina tidigare cykler innan bim.
  • Mizzi26
    Ellilor skrev 2021-02-20 09:10:20 följande:

Hej tjejer,

Vad tror ni om detta test? Har BIM idag.

Grattis :D
  • Mizzi26
    bananmilkshake skrev 2021-02-20 20:03:02 följande:

Det låter ju väldigt lovande! Spännande. 

Ena sekunden är man helt övertygad om att man är gravid och andra så tvivlar jag starkt på mig själv o symtomen. Nu har jag endast ont i ländryggen så känns mer som smärtan innan mens.
  • Mizzi26

[quote=80969827][quote-nick]bananmilkshake skrev 2021-02-22 20:48:50 följande:[/quote-nick]Hej hörrni, här kommer en fråga.

Jag är långt ifrån en testoman, dom gånger jag blivit gravid testade jag först på typ bim+3 för jag var så nervös, och andra gången på bim-1. Efter det har jag haft måååånga graviditetssymptom vid varje cykel, även SAMMA som jag hade när jag var gravid som jag aldrig känt annars. 

För att slippa bli lurad av kroppen tänkte jag nu att det kanske är bättre för min sinnesro att testa typ varannan dag nu fram till min bim (är nånstans mellan bim-6 till bim-9 nu så börjar väl isf om några dagar). 

För så länge jag får minus känns det som det blir lättare att tänka bort mina jävla spöksymptom?! 

Nån som kör den strategin?

Jag är kontrollfreak & lite testgalen men jag blir väldigt mycket lugnare av att testa varannan dag från äl+7 ca.

Testar ena dagen o tänker bort det resten av dygnet. Sen dagen efter framåt kvällen börjar jag bli otålig igen och alla symtom blir tusen gånger värre och då väntar jag till morgonen efter igen haha. Så varannan dag gör mig hyfsat lugn :) blir också förbered och stärkt mentalt för att mensen ska komma sen också.

Får dock positivt varje gång jag testar men ändå kommer mensen varje månad. Så tror inte jag skulle tro på något test förutom digitalt om de visade sig att jag var gravid på riktigt.. min kropp måste tillverka något fejkhormon som ger utslag eller nått..

tog detta test idag.. vet att det är negativt egentligen... väldigt rosa i verkligheten så det är ju inget typiskt ?spökstreck?. Har testat 6 olika märken men blir alltid såhär.

• Mizzi26
    bananmilkshake skrev 2021-02-22 20:48:50 följande:

Hej hörrni, här kommer en fråga.

Jag är långt ifrån en testoman, dom gånger jag blivit gravid testade jag först på typ bim+3 för jag var så nervös, och andra gången på bim-1. Efter det har jag haft måååånga graviditetssymptom vid varje cykel, även SAMMA som jag hade när jag var gravid som jag aldrig känt annars. 

För att slippa bli lurad av kroppen tänkte jag nu att det kanske är bättre för min sinnesro att testa typ varannan dag nu fram till min bim (är nånstans mellan bim-6 till bim-9 nu så börjar väl isf om några dagar). 

För så länge jag får minus känns det som det blir lättare att tänka bort mina jävla spöksymptom?! 

Nån som kör den strategin? 

Blev något fel när jag skulle svara dig :P
  • Mizzi26
    bananmilkshake skrev 2021-02-22 22:13:34 följande:

Jag ska prova den här omgången :D Ja men precis, att vara förberedd på mensen är ju alltid en bra sak tänker jag. Jag vill inte gå och småhoppas i onödan! 

Nä vad konstigt! Har aldrig hört om det problemet förut, vad sjukt frustrerande. :/ Det ser ju så väldigt positivt ut men som du säger så händer det alltid så är det förstås svårt att lita på. Har du frågat nån kunnig nån gång? 

Ja på något konstigt sätt så lugnar det :)

Sen är det ju ganska dyrt att hålla på o köpa nya test varje månad men jag tycker det är värt det.

Nej har alltid trott att det varit spökstreck och dåliga test innan jag läste på mer. Men vet faktiskt inte varför och hur det kan lugna mig haha. Blir ju inte besviken när mensen kommer för jag är ju redan så inställd på det
  • Mizzi26
    bananmilkshake skrev 2021-02-22 22:28:27 följande:

Jag kör på RFSU Testa Ofta, dom är billiga men jag vet att många tycker dom är dåliga! Men jag har aldrig haft problem med dom så jag fortsätter med dom. Det är 8 stycken så då klarar man ju sig varje månad. :D 

Åh haha, tänk den dagen det faktiskt är ett riktigt plus, du kommer chilla och bara "jaja nu kommer mensen snart som vanligt" 

Ja det är ju perfekt då :)

Ja haha det lär ju bli en ordentlig överraskning! Men tror jag hade börjat fundera om testen blev starkare än tex den jag tog idag. För det har aldrig hänt haha.
  • Mizzi26

Idag kom tempdroppet.. skönt att veta längden på min lutealfas nu iaf. Lycka till ni som är kvar & hoppas att vi inte syns i apriltråden för där hamnar jag nu.

• Mizzi26
    bananmilkshake skrev 2021-02-25 08:49:13 följande:

Neeej, så tråkigt! Kram och lycka till i era nästa försök (vi ses säkert)! 

Tack! Kram (hoppas inte det)
  • Mizzi26
    Abrakadbra skrev 2021-02-25 09:22:11 följande:

Åh. Men svagt streck SKA ju betyda positivt. Kanske är det spökstreck men dom flesta missfallen sker ju också såpass tidigt... (hoppas det är okej att jag skriver så) Kan det vara så tror du? Isåfall kan det vara bra att kolla upp.

HOPPAS strecket blir starkare denna gång och att mensen inte kommer!!! Hoppas jag snart får säga grattis

Kram till dig

Så kan fallet vara men konstigt om jag skulle lyckas bli gravid varje gång men aldrig få behålla det. Jag har fått en remiss till gyn för att undersöka om jag har pcos nu. Har väldigt långa cykler 35-50 dagar & acne & svårt att ägglossa.

Denna cykel ägglossade jag efter 3e försöket så missade att mysa innan den gången. Fick bara till det 4 dagar innan så chansen var liten.

Kram hoppas att du får ditt + denna månad. Jag tycker att det låter som gravidsymtom. Just att pms symtomen är borta. Hoppas du vågar dig på ett test snart så du kan få klarhet i vad som pågår. Kanske inte är bra att bygga upp förhoppningar i flera dagar om det skulle visa sig annat. Eftersom du varit så ledsen för det innan menar jag. Hoppas att det är ert lilla mirakel, ta hand om er kram.
Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet