Tekvinnan skrev 2021-01-11 12:17:41 följande:
Hej, hoppar in här, bim är egentligen imorgon 10/1 men fick blödning igår och mensliknande blödning idag (vilket jag inte fattar då mens kmr exakt vid samma cykeldag sen långt tillbaka och brukar inte få spottings innan mens) så hoppar in här. Åttonde försöket. Nästa bim 5/2. Med respekt för de som föröskt längre men har helt ärligt tappat hoppet.
KNAS2 skrev 2021-01-11 12:30:34 följande:
Kämpa!
Jag känner samma. Har HELT tappat hoppet och då vet jag att andra försökt såå mycket längre. Bara tanken på att detta kan pågå hela året får mig att inte vilja köra vidare. Tänker också att kan sabba en relation är det detta eviga tajma de av ligga. Jag tycker det är SÅ kämpigt.
Jaja - nya tag helt enkelt!
Jag förstår hur ni känner, jag känner verkligen samma sak. Direkt efter ÄL så känner jag bara att detta kommer ändå inte gå, sen så kommer man nära BIM och börjar ändå få upp hoppet för att man får något konstigt symptom, för att sen få mens och tappa hoppet totalt. Och så repeat på det en cykel till.
Och i hopplösheten kommer också ifrågasättandet; är det fel på mig? är det fel på min partner? kommer vi någonsin lyckas?
Det är så påfrestande. Och jag vill inte prata för mycket med min man om det, för jag vill inte att han ska tycka att jag är negativ, för han håller alltid modet uppe och försöker peppa.
Då känns det i alla fall skönt att kunna få lite utlopp för dessa känslor här, med andra som förstår vad man går igenom. Så tack för det :)