• neongirl

BIM Februari 2021 - första barnet

Hej! Hoppar in här från januaritråden eftersom mensen dök upp igår. Fick en mindre blödning i mitten på förra veckan och trodde det var en nidblödning, men så kom mensen igår. Alltså blev det inget i januari heller. :( Nytt BIM 11/2.

paperlanterns, 3/2, 32 år i feb, (2:a försöket)

Carina82, 4/2, 38 år (4:e försöket)

Tekvinnan, 5/2 28 år (8:e försöket)

josefinbet, 5/2, 29 år, (3 försöket)

Mellowjello 6/2, (7:e försöket)

NAJAO 6/2, 26 år, (4:e försöket)

Emlan93 7/2, 27 år (4:e försöket)

Violetflame 7/2, 32 år (första försöket)

MsTintin 8/2 28 år (10:e försöket)

Bananmilkshake, 8/2, 35 år (5:e försöket, två ma)

Sockerplanta, 8/2, 26 år (5:e försöket)

Mizzi26,?/2 (4:e försöket)

Ericky, 10/2, 33 år (7:e försöket)

Soff 10/2, 33 år (10:e försöket)

Link92, 10/2, 28 år (19:e försöket)

Neongirl 11/2, 38 år (4:e försöket, ett missfall)

Sellerin 12/2, 32 år (5:e försöket)

BoringBrick92, 13/2. 28 år (4:e försöket)

Snäckan92, 14/2, 28 år (3e/4e försöket)

Vickan31, 14/2, 31 år (8:e försöket)

Lnes3494, 15/2, 30 år (2:a försöket)

Stickling, 18/2, 33 år (8:e försöket)

Rumpelstiltskin, 24/2 (6:e försöket)

Msofia91, 26/2, 29år (7:e/8:e försöket)

• neongirl
    Molybden skrev 2021-02-06 21:00:49 följande:

Då kom mensen. Var tydligen tidig ägglossning den här gången. Jag har dragit mig för att byta jobb för att jag tänkt att jag kan stå ut tills jag har varit föräldraledig. Tror att det är dags att inse fakta och bege sig ut på arbetsmarknaden igen.

Lycka till allesammans!

Jag har också dragit mig från att söka nytt jobb för att jag hoppats på att bli gravid snart. Men känner lite som du nu. Kanske bättre att ge sig ut på arbetsmarknaden igen. Känner att jag tappat arbetsglädjen på mitt nuvarande jobb och det kanske kanske påverkar kroppen negativt också. Så det är därför man inte blir gravid. :(
  • neongirl

Hej! Har inte varit inne här på ett tag p.g.a. att jag helt enkelt inte orkat. Överallt ser jag folk få barn och jag blir bara mer och mer nere. Så ja, jag är också en av alla bittra. Men egentligen borde jag kanske hänga här mer för att få lite pepp från er andra i samma situation. Ni verkar ju så gulliga allihop! Glad

Jag har verkligen försökt att inte analysera några symptom eller hoppas för mycket de senaste två månaderna. Men när man mår illa och får en extrem trötthet som gör att man måste sova en stund varje eftermiddag så finns ju ändå hoppet där. Så samtidigt är det svårt att inte analysera något. Men testade negativt igår morse och på kvällen kom såklart mensen. Så nu får jag försöka ladda om inför nästa försök istället...

• neongirl
    Carina82 skrev 2021-02-11 20:40:12 följande:

Känner mig lite ledsen här. Dels för att jag fick mens på bim (alltid lika jobbigt) men också för nåt en kompis sa ikväll när vi pratade på telefon. Jag berättade hur jobbig den här processen är och hon frågade om jag någonsin varit gravid. När jag svarade nej tittade hon på mig och sa ?det låter ju otroligt att du aldrig råkat bli gravid under alla dessa år. Det känns ganska osannolikt att du ska bli gravid naturligt faktiskt, sagt i all välmening?

Är det jag som är överkänslig eller var det ganska taskigt? : ( Blev iaf JÄTTEledsen..

Förstår att du blev ledsen. Jag hade hållit den kompisen väldigt kort. Vadå råkat bli gravid? Så lätt är det ju uppenbarligen inte. Hela livet lär vi oss om hur man ska skydda sig från att bli gravid, men ingen lär ut hur liten chansen att bli gravid faktiskt är och hur svårt det kan vara. Taskig och onödig kommentar! Hon borde stötta dig i det här istället. Hjärta
  • neongirl

Åh vad underbart! Stort grattis! Hjärta

Abrakadbra skrev 2021-02-27 20:49:08 följande:

Får panik. Jag vågade testa

• neongirl
    Abrakadbra skrev 2021-03-08 12:59:33 följande:

Fick missfall idag. Kanske vi ses i någon BIM tråd framöver<3

Men nej usch, förstår precis vad du går igenom. Hände samma för mig i höstas. Sörjer fortfarande. Stor kram till dig!
Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet