Inlägg från: Sockerplanta |Visa alla inlägg
  • Sockerplanta

BIM Februari 2021 - första barnet

Idag kom mensen och det känns otroligt deppigt. Jag får försöka glädjas åt att den åtminstone är punktlig. Jag hoppas att det blir vår tur i februari. Denna månad testar jag rosenrot och bisolvon, heja heja. 

KNAS2, 3/2, 31 år (7:e försöket)

paperlanterns, 3/2, 32 år i feb, (2:a försöket)

Tekvinnan, 5/2 28 år (8:e försöket)

Mellowjello 6/2, (7:e försöket)

NAJAO 6/2, 26 år, (4:e försöket)

Emlan93 7/2, 27 år (4:e försöket)

MsTintin 8/2 28 år (10:e försöket)

Bananmilkshake, 8/2, 35 år (5:e försöket, två ma)

Sockerplanta, 8/2, 26 år (5:e försöket)

Mizzi26,?/2 (4:e försöket)

Link92, 10/2, 28 år (19:e försöket)

Snäckan92, 14/2, 28 år (3e/4e försöket)

Msofia91, 16/2, 29år (7:e/8:e försöket)

Rumpelstiltskin, 24/2 (6:e försöket)

• Sockerplanta
    msofia91 skrev 2021-01-12 07:42:47 följande:

Kommer också från januaritråden. Kunde eventuellt plussat 29/1, men sambon på tjänsteresa så är högst osannolikt. När ni skriver försöket, räknar ni från det första seriösa försöket där ni typ kollade stickor, hotade er till sex på äl-dagen (hehe) osv eller från att ni tog ut ev. Preventivmedel?

Haha men nästan så är det ju. Skulle det hända att han åker bort eller inte vill ligga på äl-dagen då kallar jag till krismöte.Tungan ute

Jag slutade med p-piller i juli men det tog nästan 2 månader innan mensen kom igång ordentligt. Mannen var bortrest i september så tror vi missade äl där. Jag började med stickor i oktober och räknar från dess. Detta blir vårt femte försök. 

• Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-12 09:01:02 följande:

Hej! Ännu en från januari-tråden. Har en historia med två tidiga MA i juni och oktober. Har haft turen att äl och mens fortsatt gå som en klocka efteråt. Tyvärr har min pms mer och mer börjat likna mina tidiga gravsymptom så det är lite jobbigt.

Min BIM ligger väldigt illa till då en familjemedlem ska flytta till min stad och kommer vara mycket här hemma under min fertila vecka, plus ett syskon, då det är mycket vi behöver hjälpas åt med. Suck. :p Vi får göra så gott vi kan, några vita lögner här och där. Första mensdagen idag och jag är redan peppad på nästa försök, haha. Lycka till alla!! <3

/.../

Jag fortsätter följa dig med samma bim även denna månad <3 
  • Sockerplanta
    KNAS2 skrev 2021-01-13 19:13:59 följande:
    Jag kör samma, eller bisolvon i alla fall. Ska bli spännande o se gom man märker någon skillnad. Depap lite idag så tar du nya tag imorgon :)
    Tack för lite pep. Ja det ska bli spännande att se. Hur länge har du ätit bisolvon nu? :)
  • Sockerplanta
    KNAS2 skrev 2021-01-13 20:48:21 följande:
    Började ta i lördags. Jag tar i flytande form och brukar få i mig 10ml en dag har jag lyckats med 15 ml. Tycker det är svårt att komma ihåg. Får kanske ställa något larm.
    Jag tar redan blutsaft och omega-3 två gånger per dag ca 20-30min innan lunch och middag så det är lätt att komma ihåg. Bisolvonen ska tas tre gånger om dagen så risken finns att jag missar den tredje tabletten. Men just nu tänker jag inte på så mycket annat än längtan efter ett barn och jag tror att det kommer hjälpa mig att komma ihåg tabletterna. :)
  • Sockerplanta

Igår (cd 2) blödde jag något otroligt. Jag brukar ha riklig mens men det här var något utöver det vanliga. Jag blödde mer igår än vad jag minns att jag gjorde i samband med en abort i tonåren och jag har sedan igårkväll haft huvudvärk och känt mig svag. Jag funderar nu på om det kan bero på bisolvonen jag äter. Någon annan som testat bisolvonmetoden och fått rikligare mens av det? 

• Sockerplanta
    KNAS2 skrev 2021-01-15 15:46:37 följande:
    Jag upplevde att dag 1 och 2 var det väldigt kraftiga blödningar. Sen knappt någonting dag 3. Brukar annars blöda i 4 dagar men fick det överstökat på två dagar nu. Kanske att bisolvonen låg bakom det..
    Ja idag har det avtagit och jag blöder knappt längre men igår hann jag bli lite rädd. Skönt att veta att du upplevt liknande. 
  • Sockerplanta

Jag har inte varit så aktiv här dom senaste veckorna för att det är en hel del på jobbet som stressar mig. Jag är lite rädd för att all stress påverkar min fertilitet negativt och självklart stressar den tanken mig ännu mer. 

Jag testar endast med äl-stickor. Äl-testet igår var väldigt högt (nästan lika starka streck) och idag var testet något svagare. Det kan ju varit så att jag bara missat att testa vid LH-topp men jag har alltid fått tydligt positiva strecka så jag är nu orolig för att äl har uteblivit denna månad. Jag har inte heller några känningar i äggstockarna som alltid har under dagen för positivt äl-test och dagen efter. Jag brukar få sekret som indikerar på äl men har inte det heller nu. Allt tyder ju på att äl har uteblivit men jag hoppas ändå att jag bara har missat alla tecken. Jag äter rosenrot och bisolvon denna månad och kan tänka mig att bisolvonen kanske ändrat mitt sekret. Men rosenroten ska ju hjälpa äl, inte hemma den. 

Jag och sambon gör vad vi kan i dagarna nu och så får vi hoppas på det bästa. Nu börjar den evigt långa väntan till bim. 

• Sockerplanta
    Sellerin skrev 2021-01-23 16:13:37 följande:

Hoppas du blir av med känslan av stress! Det blir ju som en ond cirkel. Man är stressad, sen blir man orolig för att man är stressad och vad det innebär. Känner igen det där så väl! 

Kanske har du ÄL idag ifall testet för LH-nivå visade högt igår? Hoppas! Jag tror menscyklerna aldrig kommer vara helt identiska, speciellt inte nu om du upplevt lite stress och dessutom testat andra metoder för att boosta fertiliteten. Jag tycker personligen om att tempa för att veta om ÄL skett eller inte. För någon månad sedan hade jag ingen direkt tempstegring efter beräknad ÄL, så jag antar att det då var en cykel utan ÄL för min del.

Du har nog helt rätt i att ingen cykel är den andra lik och det är därför man hela tiden hittat nya symptom som man hoppas på ska betyda något men som man sedan beskyller kroppen för när mensen kommer. Just nu kan jag inte göra mer än att hoppas och vänta. 

Jag hade gärna tempat men men min dygnsrytm varierar och jag kan därför inte få en tillförlitlig temp-kurva. 

• Sockerplanta

Så spännande att vi har några som börjar närma sig bim nu och att vi alla myser på :P

Jag har haft extremt mycket på jobbet den senaste tiden och därför varit något frånvarande härifrån men jag läser era inlägg dagligen. Det är fint hur alla här peppar varandra och hur vi delar våra kunskaper.

Jag trodde att min äl hade uteblivit denna månad då äl-stickorna gick från högt till lågt utan topp och jag inte hade några känningar eller fertilt sekret. Men senare under dagen kom lh-toppen, känningarna och sekretet. Jag brukar få mens 13 dagar efter lh-topp så jag räknar om min bim till 5/2 istället för 8/2. Det som känns skönt med att ha så mycket på jobbet just nu är jag knappt har tid till att leta symtom eller känna att tiden till bim går långsamt.

• Sockerplanta
    KNAS, 3/2, 31 år (7:e försöket)

paperlanterns, 3/2, 32 år i feb, (2:a försöket)

Carina82, 4/2, 38 år (4:e försöket)

Tekvinnan, 5/2 28 år (8:e försöket)

josefinbet, 5/2, 29 år, (3 försöket)

Sockerplanta, 5/2, 26 år (5:e försöket)

Mellowjello 6/2, (7:e försöket)

NAJAO 6/2, 26 år, (4:e försöket)

Emlan93 7/2, 27 år (4:e försöket)

Violetflame 7/2, 32 år (första försöket)

MsTintin 8/2 28 år (10:e försöket)

Mizzi26,?/2 (4:e försöket)

Ericky, 10/2, 33 år (7:e försöket)

Soff 10/2, 33 år (10:e försöket)

Link92, 10/2, 28 år (19:e försöket)

Snelponnyhest 10/2 21 år, (tredje försöket + endometrios)

Disa2021 ca 10/2, 28 år (2:a försöket)

Neongirl 11/2, 38 år (4:e försöket, ett missfall)

Sellerin 12/2, 32 år (5:e försöket)

BoringBrick92, 13/2. 28 år (4:e försöket)

Micaelaaa, 13/2 25 år (7:e försöket)

Snäckan92, 14/2, 28 år (3e/4e försöket)

Vickan31, 14/2, 31 år (8:e försöket)

Molybden, 14/2, 26 år (8:e försöket)

Lnes3494, 15/2, 30 år (2:a försöket)

Msofie, 15/2, 25 år (12e försöket)

Stickling, 18/2, 33 år (8:e försöket)

iloverooti , 20/2 , 31 år , tredje försöket

Sleipnir, 20/2, 27 år, (3:e försöket)

Ellilor, 21/2, 29 år (6:e försöket)

Annne29, 22/2, 29 år, (10:e försöket)

Saora, 23/2, 31 år, (7:e försöket)

Rumpelstiltskin, 24/2 (6:e försöket)

Ninaaa1, ca 24/2, 24 år, (13:e försöket)

FilippaBark, ca 25/2, 33 år, (7 försöket)

Msofia91, 26/2, 29år (7:e/8:e försöket)

VirrePirre06, 26/2, 29år (4:e försöket)

zelling, 11/2, 32 år, (11:e försöket)
  • Sockerplanta

Bim-5 idag och jag känner mig nästan helt övertygad om att det denna månad har tagit sig. Jag har mått väldigt illa i snart två dygn, magen har känts svullen, brösten är ömma och idag en konstant molande värk i livmodern. Hoppas hoppas nu. Jag ska försöka att hålla mig från att testa till bim. 

• Sockerplanta

Tråkigt att mensen kommit för så många redan. Jag väntar min imorgon och är helt säker på att den år på ingång för att mensvärken är igång och jag har stänkblödningar.

Nästa försök blir vårt sjätte aktiva försök men jag slutade med p-piller i juli. Jag vet att vi inte försökt jättelänge än men ändå känns det hopplöst. Det sliter så på en och jag går ner mig varje gång mensen kommer. Jag tror att vi framöver ska sluta testa för äl och jag ska försöka tänka på annat. Inte för att jag tror på att man blir gravid när man slutar tänka på det, utan för att jag själv ska försöka må bra och ha annat att fokusera på. Myser gör vi ändå var och varannan dag så det är ju inte så att vi direkt missar äl. Just för att jag ska försöka tänka på annat ses vi inte i mars-tråden (Sjukt! MARS-tråd redan?!! Vad händer med all tid? "Känn ingen stress") men jag kan inte svära på att jag inte dyker upp där. Lycka till alla <3

Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet