Vickan31 skrev 2021-01-29 09:15:26 följande:
Fråga om temp: Jag har precis börjat tempa för första gången och har väntat med det så pass länge för att jag trodde att det inte skulle passa mig som den morgontrötta zombie jag är. Mycket riktigt är jag lite förvirrad på morgonen, så jag vaknade någon gång i natt/morse och tog tempen: 36:35. Somnade om, har ingen aning om vad klockan var, och när jag sen vaknade av väckaren så tänkte jag: jaha det är nu det är morgon! Tempade igen: 36:51. Frågan är då vilken jag ska gå på tycker ni? Är ganska stor skillnad ändå, men vet inte om jag ska räkna den då jag vaknade första gången (jag tror att det var morgon och inte natt) eller om jag ska räkna den när väckaren ringde och jag skulle kliva upp?
Jag skulle ha tagit den som är närmast den tiden du brukar tempa, så att du får samma klockslag på alla temperaturer denna cykel. Brukar visa mest rätt för mig! I framtiden skulle jag råda att bara ta tempen den tid du har tänkt, och inte tempa om du vaknar mitt i natten, det förvirrar bara tycker jag :)
För mig är 36,51 över cover line och 36,35 under, var i cykeln är du? :)