StudierKemi skrev 2021-01-09 14:45:19 följande:
Anonym (mr), yes, detta är den rätta definitionen på en man som klassas som incel, att han lever i ofrivillig celibat. Han kommer inte bli vald så länge han är låginkomsttagare samt är opåläst och ointressant, helt chanslöst. Men lyckligtvis kan han förändra sin situation när som helst och vända på sitt liv och rycka upp sig, men tyvärr är prognosen något extremt liten att han kommer vilja förändra sig i vuxen ålder när han redan lärt sig att leva på ett visst sätt. Man bör lära unga pojkar från hela början att "Skolan är allt. Det finns inget som är viktigare än denna", som min kloka far brukade säga till mig även om jag var flicka då på den tiden. Rådet riktar sig till alla, till det kvinnliga könry med. Enligt statistik är dem som är högutbildade lyckligast i vårat samhälle, män som kvinnor, googla runt så får Du se. Men i männens fall är det ännu mera kritiskt läge att ha god utbildning, för att män och kvinnor tänker med olika hjärnhalvor, och kvinnor kommer ställa kravet på mannen att han ska vara högutbildad och därför intressant att prata med (kvinnor som jag), och resterande kvinnor vill ha en man som är högutbildad och kan antingen försörja dem ELLER köpa dem vackra presenter. En man har ingen chans att bli vald annars utan utbildning (även om enstaka undantag äger rum, MEN DEM ÄR FÅ). Kvinnor är hellre utan man än om deras krav inte uppfylls. Män (som tänker lite mer med vänster hjärnhalva istället) är hellre utan kvinna än att deras krav inte uppfylls om att hon ser OK ut, fräsh, kammat hår, duschar regelbundet, har inte övervikt. Båda könen måste vara medvetna om att man antingen kämpar för att uppnå det motsatta könets förväntningar, eller så har man inget annat val än att acceptera att män som inte kvinnor vill ha, måste bli ett med kvinnor som män inte vill ha. Det är detta sistnämnda som incel-män har svårt att begripa. Dem tycker att dem förtjänar det bästa trots låg utbildning / ingen utbildning. Detta för att dem tänker fel och har fått saken om bakfoten, dem tror att just låg utbildning / ingen utbildning är det som gör dem till bättre män, dem har en annan prioriteringsförmåga i sin hjärna och då kommer man tyvärr att fortsätta leva i ofrivillig celibat. Men ja, statistiskt sett finns det någon för alla, man måste bara se på det realistiskt, vem man kommer att passa ihop med.
Nej jag tror inte du har helt rätt i detta, en viss sanning ja med det är rätt överdrivet i det mesta du skrev. Det är inte vad jag ser i alla fall i min vardag. Många incelkvinnor och incelmän har svårt att få till det av helt andra anledningar.