• AMCG

Lassemajas detektivbyrå

Vilken typ hade du tänkt? Är det ett krav du fått eller något du kommit på själv?

Detta är inte mysterier men vi har ibland gömt en skatt (brukar gömma påskäggen på påsk). Först får barnen ett brev/karta där vi ritat något de måste ta sig till/hitta (man kan också skriva en ordgåta här om barnen kan läsa). Antingen något inomhus eller utomhus. Så som klätterställning, garaget, lekplatsen etc. Där finns ett nytt brev eller karta med ny gåta eller plats barnen ska ta sig till. Så kan det hålla på hur många steg man önskar. I påskas slutade leken i sandlådan där påskäggen låg nedgrävda. Våra barn tycker det är kul.

Du hade kanske något annat i tankarna?

• AMCG

Aha! Lasse-Maja kom efter min barndom (eller för mig är Lasse-Maja en sol och vårare som att inspärrad på Karlstens fästning).

• AMCG
    AMCG skrev 2021-01-08 20:42:23 följande:

Aha! Lasse-Maja kom efter min barndom (eller för mig är Lasse-Maja en sol och vårare som att inspärrad på Karlstens fästning).

Det kan inte vara en granne som tagit sig in via balkongen, lämnat lite fingeravtryck och stulit sockret för att baka kladdkaka (hen hade glömt köpa socker)?
Svar på tråden Lassemajas detektivbyrå