Inlägg från: Anonym (Emmis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emmis)

Tröttheten....

Jag blev deltidssjukskriven pga bla tröttheten.

Den är hemsk. Hur mycket man än sover blir man inte pigg. Jag vaknade och var efter någon kvart lika trött igen som jag var innan jag somnade. Har ibland samma typ av trötthet vid PMS. Kan sova halva dagen och ändå somna kl 21 på kvällen.

Tröttheten försvann direkt efter förlossningen, så det var inget fel, bara en bebis som sög musten ur mig. Och, tja, det gör hon iofs fortfarande, sju år senare. <3

• Anonym (Emmis)
    Mimosa86 skrev 2021-01-08 09:47:25 följande:

Jag är en av de som sätter sig på tvären mot filosofin att man ska kunna leva som vanligt och fungera på alla plan samtidigt som graviditeten fortlöper. Man får inte glömma bort det enorma arbetet som sker i kroppen och det är viktigt att vara snäll mot sig själv och tillåta sig att få vila utan dåligts samvete.

Jag tycker precis samma.

Allt prat från vårdens sida om att allt är så normaaaalt gjorde mig tokig som gravid. Inget, inget var normalt i min kropp under graviditeterna. Kan man inte andas, sitta, gå, stå, ligga, äta, skita, sova, tänka mm som man brukar är det inte normalt. Sen kanske det inte är farligt, sjukligt eller bestående. Men man funkar inte normalt och klarar inte det man normalt klarar.

Jag hade som tur var fina människor omkring mig som tog väl hand om mig. <3 Och vi har system som möjliggör sjukskrivning mm. Det är väldigt bra.
Svar på tråden Tröttheten....