Inlägg från: anonymtjej97 |Visa alla inlägg
  • anonymtjej97

JAG BEHÖVER HJÄLP, RÅD.. JAG VET INTE, BEHÖVER KANSKE BARA SKRIVA AV MIG

Hej! Jag är 23 år och bor med min sambo och våran dotter.

De här kanske låter jätte konstigt att varför jag inte lämnar min sambo, men jag vill ju vara med honom men samtidigt vet jag ju hur han beter sig, eller hur han faktiskt är som person.

Min sambo hjälper inte till hemma, eller det är för snällt att säga. Han gör typ ingenting hemma, han har inget jobb. Dock ? pluggar ? han, men de han går på är via Arbetsförmedlingen och dem kräver inte så mycket från de ställe.

(Jag ska skriva de här ganska kort men det finns såååå mycket att skriva om just honom och våran relation) och innan någon hinner kommentera, jag har borderline och när man har borderline så har man en ?favorit person? min är tydligen

han. Även om jag mer och mer inser att jag kan inte ha det såhär.

Vi har varit tillsammans sen 2015 förutom när jag gjorde slut 2017 och började om med han ungefär ett år efter vi gjorde slut.

Han har nästan aldrig hjälpt till hemma, jag sköter allt. Lägenheten och barnet. Han sitter mest och spelar, han har så många brister, han kan aldrig inse att han gör också fel och är taskig mot mig, han säger då att jag förtjänar det. Han har fått gå ut med sina kill kompisar men jag får inte gå ut med mina tjejgänget, en gång när han tillät mig att gå ut med dom (JAG VET HUR SJUKT DET LÅTER) så började vi bråka och han ville då inte släppa ut mig.

Jag känner mig liksom inte tillräcklig för honom, om ni förstår vad jag menar. Jag ser inte dålig ut, om jag får säga det själv och har alltid fått höra hur bra jag ser ut och att jag är en drömtjej typ blablabla. och det året jag var singel så träffa jag några killar och jag fick aldrig den här känslan av att jag var otillräcklig eller liksom... Jag kände mig bra och sedd liksom, förstår ni? Men jag känner mig inte som en drömtjej när jag är med min sambo, jag känner mig jätte otillräcklig och inte sedd..

Det finns så mycket mer men jag vet inte varför jag skriver såhär, mina föräldrar vill inget annat än att jag ska lämna honom och mitt hopp att han någonsin kommer förändras börjar ta slut..

• Svar på tråden JAG BEHÖVER HJÄLP, RÅD.. JAG VET INTE, BEHÖVER KANSKE BARA SKRIVA AV MIG
  • anonymtjej97

Såg nu hur jag formulera mig i den meningen med Borderline. Alltså jag har ju borderline och en av ? symtomen ? eller hur jag ska förklara så är det att man har en ? favorit människa ?, alltså en person man dras till extra mycket typ. Man kan ha en bästavän som de till exempel. Och min har väl blivit han liksom, förut har jag väl känt mig tom/jag inte vet vem jag är utan honom. Så himla svårt att förklara.

• anonymtjej97

Förstår va du menar och fan va skönt att du har tagit dig ur det! Och att du mår mycket bättre nu! Så himla starkt gjort!

Nej alltså han har ADHD, men han kollar mig mycket i ögonen osv, det är liksom en känsla jag får bara att jag inte är tillräcklig för honom. Kanske jag övertänker men har inte känt såhär förut när jag har träffat andra killar liksom. Så svårt att förklara i text liksom.

Svar på tråden JAG BEHÖVER HJÄLP, RÅD.. JAG VET INTE, BEHÖVER KANSKE BARA SKRIVA AV MIG