Inlägg från: StudierKemi |Visa alla inlägg
  • StudierKemi

JAG BEHÖVER HJÄLP, RÅD.. JAG VET INTE, BEHÖVER KANSKE BARA SKRIVA AV MIG

Lyssna på låten "With You" av Jessica Simpson. Hon sjunger om endast kärlek, detta är hennes eviga fascination. Hon sjunger att vid rätt partner har man aldrig känt sig så FIN tidigare, även om man endast bara har en enkel T-shirt på... Detta låter inte alls som ett hållbart förhållande det Du är med om, stackarn :( Hade exakt samma med min ex-man att jag kände mig otillräcklig, vet EXAKT vad Du menar. Jag blev anorektisk till slut för att försöka duga, MEN ÄVEN DÅ kände jag mig otillräcklig. Känslan gick inte över, osäkert detta vad sådant beror på? Detta fenomen är iallafall en känsla i luften (en viss personkemi) som antagligen inte kan förändras. Idag är jag lyckligt skild och känner mig SÅ fri och lycklig varje dag... :) Inget slår singellivet. Men Du, Det kanske går att lösa ditt problem mellan honom och Dig... Men jag fann iallafall ingen lösning med min ex-man, och att separera behöver inte vara en dålig sak i det här fallet med inte fungerande personkemi.

Han kanske är blyg / har aspergers drag, och tittar Dig för lite i ögonen (bokstavligt för lite ögonkontakt när ni samtalar), och därför känner Du dig inte sedd??

• StudierKemi

Vilka kloka saker Mia skriver till Dig :) Ta gärna till Dig dessa råd.

Jag började tänka på något mer dock. Det är tydligt att Du är en känslig person som fäster Dig känslomässigt vid folk. Hade Du tagit ett personlighets-test (det största i världen, myer briggs), så skulle Du med största sannolikhet fått INFJ som resultat ("I" introvert, "N" intuitiv/kreativ/överanalyserande, "F" feeler /känsla framför logik, "J", planerande/inte görna spontan). Människor av den här typen skyller gärna "på sig själva", inte på partnern! Smått ologiskt alltså, men ändå moraliskt rätt (dock blir detta lätt skadligt). Det kan vara så enkelt som så att han inte är "fin nog" för Dig för att han är lat, har diagnoser, är egoistisk m.m. och då väljer din moral som respons att kritisera Dig själv och Du säger åt Dig själv på största allvar "Det här är mitt fel för att jag har borderline".

Hur tror Du att din kille skulle reagerat om han sattes ihop med någon som inte var " fin nog " för honom?? Gör detta till ett intressant tanke experiment!! Om din kille sattes ihop med en kvinna som är 20 år äldre och överviktig, som inte duschade eller tog hand om sig själv, och han nu TVINGADES att gifta sig med henne, bo med henne, umgås med henne varenda dag utan att bli given något annat val, så skulle din kille varit den som haft borderline istället.

Borderline kan förklaras med den miljö vi hamnar i (en psykologisk teori alltså). På samma sätt kan motsatsen ske, din borderline kan stängas av om Du har en man som är utbildad, intelligent, som jobbar hårt och är fin nog för Dig. Kvinnor och män tänker med olika hjärnhalvor. En man kommer alltid kräva (kräva i det tysta eller kräva öppet) att kvinnan försöker se lite fin ut och ta hand om sig själv (annars får mannen borderline), kvinnor kommer alltid att kräva (i det tysta, eller öppet) att mannen är intelligent, gör smarta val, är bra med pengar, jobbar mycket (annars får kvinnan borderline). Det går inte att helt gå emot sin natur. Kvinnor och män balanserar och kompletterar på detta sätt varandra.

Svar på tråden JAG BEHÖVER HJÄLP, RÅD.. JAG VET INTE, BEHÖVER KANSKE BARA SKRIVA AV MIG