• Anonvm

Skilsmässa

Anonym (Fundersam) skrev 2021-01-02 20:14:23 följande:

Jag har betalat en del varje månad för löpande utgifter men inget som är mer än en muntlig överenskommelse.

Det är väl fullt rimligt att du även under denna "uppsägningsperiod" betalar en del av de löpande utgifterna om du fortfarande bor där?

Eller förstår jag frågan fel?
  • Anonvm
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-01-02 20:44:08 följande:

Det jag menar är att det ska finnas en regel på 3 månader.... som han hävdar finns den?

Anonym (Fundersam) skrev 2021-01-02 20:14:23 följande:

Min man äger ett hus tillsammans med sin far som de finns ett äktenskapsförord på som jag då inte äger något alls av.

Du bor alltså nu i ett hus som någon annan äger, nu vill denna någon skilja sig ifrån dig och ger dig 3 månader på dig att flytta ut......

Spelar det nån roll om det finns någon regel eller inte?  Känner du att skulle ha någon rätt att bo kvar mot dennes vilja? Har du någon lust med det?

Lägg denna energi på att finna ett nytt boende istället.
  • Anonvm
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-01-02 21:30:38 följande:

Det är jag som vill flytta ut, han vill att jag stannat kvar. Jag letar efter annan bostad och en av dem har tidigt tillträde men jag har inte råd med dubbla hyror därav min fundering. Jag är som en inneboende i han och pappans hus. Men vi har gemensamma barn.....

Men herregud, detta är väl inget att fundera på?

Det är ju bara att du flyttar ut o slutar betala efter att du inte bor där längre?

Finns inte ens en liten chans att han på rättslig väg kan kräva dig på "hyra" någon viss period...

Du verkar ha grundläggande dålig koll på juridiken kring äktenskap, jag skulle råda dig till att ta en timmes rådgivning hos en familjejurist.
Svar på tråden Skilsmässa