pixie78 skrev 2021-08-03 19:50:22 följande:
Tack! Känns så overkligt! Hade det inte varit för mitt hemska illamående och kräkningar hade jag inte trott på det.
Hur gjorde du med utfasningen av Progynonen och Lutinus? Hittar inte det inlägget du skrev om det. Ska sluta på söndag (9+6) enligt kliniken men känner mig inte bekväm med ett tvärt avslut så tidigt.
Jag är i vecka 20 nu, och det känns fortfarande overkligt!
Tycker inte du ska avsluta för tvärt och inte snabbare än du känner dig trygg med. Nu har jag läst massor och slutar man för tidigt är ofta det "värsta" som händer att man får spottings, men det är ju nog så stressande! Så ta,det lugnt, du gör ingen skada om du tar medicin "för länge" åtminstone inte tom v12-13, sen är den mest onödig och kan ge biverkningar, men gör inte "skada".
Det här kan bli lite rörigt, men here we go!
Jag påbörjade nedtrappning v10+0, tog sista medicinen v11+6. Progynon ville jag bli av med snabbt, så de minskade jag en tablett varannan dag (hade 3/dag, så tog sista v10+3), då hade jag fortfarande kvar full dos Estradot (150mcg). De byts 2ggr/vecka så jag minskade med 25-50mcg/byte. Tog 100mcg på v10+5, 75mcg v11+2, 50mcg 11+5, tog bort det v12+0.
Med lutinus hade jag 4st/dag. De minskade jag med fler dagars mellanrum, först 3/dag i tre dagar, 2/dag i fyra dagar, sedan 1/dag hela sista veckan.
Om det gör blev optimalt vet jag inte, men jag behövde göra så för att känna mig trygg. Det kommer att gå jättebra för dig också <3