• GrodanS77

Äggdonation 2021

Zwillinge86 skrev 2021-02-15 20:50:21 följande:

Beklagar utvecklingen och hoppas så klart på att det ändå går vägen, även om jag vet allt för väl hur det oftast slutar vid plötsliga blödningar. Ta hand om dig <3 själv sitter jag på nattåg till Umeå för insättning och räknar med att om några veckor vara i din situation. Men det som inte dödar en....

Tack!

Hoppas verkligen att det lyckas för dig denna gången! Du har ju också haft din beskärda del av eländet!
  • GrodanS77
    Sussna85 skrev 2021-02-16 08:14:48 följande:

Onej Men nu kan jag ju ta mig som exempel. Jag blödde ordentligt med smärta och ändå var allt ok,har varit in en gång till efter det med blödning oxå.(Igår) Och då konstaterades att jag troligvis har ett hematom i livmodern.

Men,allför mycket klumpar bådar inte gott överlag nejmen jag håller ändå tummarna att det är en ofarlig blödning!

Så då har du fått en förklaring till blödningen i varjefall. Skönt!

Nä, med den mängden klumpar jag fick ut och i de storlekarna känns det inte som om det skulle gå vägen. Känns som om enda chansen är att det typ var en tvillinggraviditet från början. Men nä, känns som om det är kört. Ska kolla på eftermiddagen. Hoppas bara på att jag kan få ett klart besked på en gång så det inte drar ut på tiden i veckor. Hatar när det blir så!
  • GrodanS77

Tydligen så är jag fortfarande gravid!!! Hur i hela h-vete gick det till??!?? Inget spår av blod i livmodern eller på tappen, en fostersäck där man kunde skymta ett foster i ena hörnet. Eftersom jag bara är i v5+3 så är det för litet för att se hjärta och om det lever. Men det fanns där, såg ut precis som det skulle i den veckan. Ska på koll igen om en vecka.

Igår så blödde jag alltså mer och fick mer klumpar än vid mitt missfall i vecka 9. Ändå fanns något kvar! Ja, jag trodde jag hade varit med om det mesta i gravidsvängen men tydligen inte.

• GrodanS77
    Sussna85 skrev 2021-02-16 18:57:47 följande:

Jamen se där! Åh jag börjar gråta juh,vad härligt <3 Hoppas det utvecklar sig vidare åt rätt håll nu då,håller mina tummar fortfarande för dig<3 Det är helt otroligt,då är vi två som kan motbevisa att en större blödning inte alltid behöver betyda missfall. Stor kram!

Jätteskönt att det gått bra för dig också!!

Ja, det är häftigt! Det trodde jag verkligen inte! Ok om det bara hade kommit blod, men alla dessa klumpar, stora också. Det gjorde mig helt övertygad om att det var missfall. Men tydligen kan man inte vara säker på någonting. Och tur är väl det

Jag får försöka se mig som gravid i åtminstone en vecka till då om inget mer dramatiskt händer under den tiden. Har lite svårt att ta in det faktiskt!
  • GrodanS77
    Sussna85 skrev 2021-02-17 10:03:07 följande:

Ja det är som du skriver,svårt att ta in. Och har för mig,ja förstört mycket av lyckan att vi äntligen har lyckats tyvärr. Har varit så säker två gånger nu att det sket sig,och min mentala mående har fått sig en törn...Var på förta besöket hos BM i måndags,hade tänkt avboka det för att jag trodde att det skulle vara onödigt att ens gå på det,för samma dag skulle vi än en gång in för att kolla blödningen som hade börjat i helgen igen då. Kommer egentligen inte ihåg nått av de besöket,jag var så stressad och orolig.

Nästa VUL kommer att vara den 1.3. Ultraljud+NIPT test,väntar otåligt på att få se vår lill* igen. Att vänta har aldrig varit min starka sida

Men nu hoppas jag att det fortgår utan mera blödningar för oss båda De såg ingen orsak då alltså var denna kraftiga blödning kom ifrån?

Det är en känslomässig bergochdalbana och det får man väl tyvärr bara acceptera. För det går ju inte att få några garantier eller facit under denna resa. Alla krångliga situationer förtar ju lite av glädjen kan man lugnt sagt säga. Sen vi började vår resa mot till att få barn så blir det här det tionde plusset jag fått (naturliga plus, via ivf och sen äd) Ett av dem blev dottern men sen har det ju gått sämre de andra gångerna, så man ?förväntar sig? ju mer att det ska gå dåligt än bra. Det är inga fantastiska glädjedanser över att se ett plus. Utan -jaha, nu blev det plus igen, får se hur länge det håller den här gången då... Fast jag är ju helt klart ändå mer positivt inställd till plus med äd. En taskig faktor är ju trots allt bortplockad.

Jag fick ingen förklaring till blödningen. Jag blödde 5-6 timmar i måndag och lika plötsligt som den kom försvann den igen och har inte blödigt något sen dess. Fanns inget spår av blödningen så förstår ju om det är svårt att säga var den kom i från. De kunde inte säga om det var en blodansamling i livmodern som kom ut eller om det var en tvilling som försvann. Min egen gissning lutar mot en tvilling faktiskt, med tanke på vad det var som kom ut ur mig. Såg inte bara ut som koagulerat blod. Men det lär jag inte få veta. Så länge allt är bra med rackaren där inne så spelar det ingen roll.

Skönt att det såg bra ut på senaste ul för din del! Vet att två veckor till kub kan kännas som jättelång tid men så extremt lång tid är det ju faktiskt inte. I dessa sammanhang, ja då är det en evighet, men i ? verkliga livet? är det inte det Jag har en vecka till mitt nästa vul och tycker att det är eeeevigheter dit, men samtidigt att göra ett innan kommer inte att ge mig mer svar så det är ju bara att ? bita ihop? och hålla ut.

Lumila, skönt att du fått reda på att två kommit till frysen redan. Vi håller tummarna för att det blir en hel hög med blasto till frysen också! Hoppas att det går bra med slemhinnan också så du får datum för återföring!
  • GrodanS77

Tack för alla tummar och tår! Ni är så snälla!

Det kom och gick i går precis som i måndags. Kraftig blödning, en större klump o nån mindre. Blödningen slutade tvärt efter nån timme sen inget mer sen dess. Så ja, jag vet inte vad som händer.

Har pratat med kliniken och jag fortsätter med medicinerna till tisdag då jag har nästa ultraljud. Då borde man kunna se om det gått åt pipan eller inte. Så försöker hålla ut till dess helt enkelt.

• GrodanS77
    Lumila skrev 2021-02-18 10:51:07 följande:

Åh nej Grodan! Åh jag hoppas verkligen att det lilla livet håller sig kvar! Ibland kan ju de mest märkliga graviditeter lyckas hur bra som helst.

Fick själv nyss meddelande att vi fick bara 1 (av 8) blastocyster i frysen idag. Så nu har i alltså 2 st 3-dagars och 1 st 5-dagars.

Känns lite snopet på ett sätt, så vi ju hade 15 ägg varav 10 befruktades. Men å andra sidan är det ju ofta ett eller två embryon som garanteras på många kliniker, så tre får man väl vara nöjd med. 

Imorgon VUL, så får vi se när vi ska sätta in vad sen. 

Jag håller verkligen tummar och tår att det går bra för er Grodan!!! 

Förstår att det känns lite snopet med 1 av 8. Men ni har 3 totalt och fokusera på dem! Eskimåer brukar kunna vara starka! stort lycka till på vul!
  • GrodanS77
    Sussna85 skrev 2021-02-18 19:59:44 följande:

Åh hoppas hoppas att det fortfarande ser bra ut för dig ändå Is i magen i denna situation är inte lätt,men en stor styrkekram till dig!

Här har blodet kommit för mig med igen,inte mycket men precis som förut med den molande stickande känslan jag nu får sån ångest över.

Tack! Jag försöker ha is i magen! Tur att man har asmycket att göra på jobbet så man inte hinner fundera så mycket på dagarna!

Nej men va jobbigt att du fortfarande blöder! Men du vet att det beror på ett hematom nu som inte bör påverka graviditeten. Fokusera på det och att molvärken är växtvärk! Det lila fröet växer och kroppen med!
  • GrodanS77
    Sussna85 skrev 2021-02-19 11:39:24 följande:

Ja,i detta läge är det ibland mer på gott än ont att ha arslet fullt med jobb jo. Inget mera blod idag?

Ja det tär mentalt,men var mer aktiv igår än jag har varit sen sjukskrivningen börja,kanske därför det börja igen oxå. Och jag får en indikation på att det verkligen inte är tajm att börja träna igen, jag som längtar så. Men bebis går först.

Lite brunaaktiga flytningar så det är väl förhoppningsvis bara rester som ska ut. Men jäklar va trött jag är! Blir bara tröttare och tröttare och i morse mådde jag riktigt illa. Så om jag ska utgå från symtomen så borde det fortfarande finnas liv där inne, men samtidigt så vet jag ju att hormonet hänger kvar ett bra tag även om det avstannat.

Ja, tyvärr är det nog så att om man har tendens till blödning så får man försöka hålla sig lite lugnare och inte ta i så mycket. Så till dess att du vet att hematomet försvunnit så får du nog hålla dig lite mer still.
Svar på tråden Äggdonation 2021