Inalina skrev 2021-02-12 08:27:57 följande:
Hej Grodan, sorry att jag hoppar in i tråden trots icke ÄD, men ville höra lite kort om dina mediciner. Jag fick en dotter med FET för ca 2 år sedan då jag också tog Prednison och Trombyl på försök 3 (i prag) . Då hade jag haft 2 återföringar där första blev minus direkt och andra ett plus men varade bara några dagar (utan medicin).
Nu hade jag hoppats slippa de medicinerna inför nästa IVF då jag inte har någon bevisad sjukdom eller liknande för att ta dem. Får jag fråga, med dina tidigare återföringar, fick du samma medicinering då? När du fick tidigt mf och även det senare :(?
stort grattis till att du är gravid!!!
Vid äd är det vanligt att man tar både prednisolon och trombyl. Kortisonet för att minska risken att ägget stöts bort pga reaktion med immunförsvaret. Vid ivf med egna ägg brukar det inte vara ?standard? att få det. Trombylen tar man för att minska risken för proppar i livmordern, bland annat eftersom man tar mycket östrogen,
Vad är det som gör att du tvekar nu i och med att det funkade förut?
Jag har haft de vid alla mina insättningar. Har gjort totalt 5 äd. Ett barn, två plus som vänt efter ett par dagar, ett mf v9 och nu plus V5. Har inte heller något bekräftat problem med immunförsvar osv.