Sofia95 skrev 2021-07-14 09:01:53 följande:
Nej så ledsamt!! :'( men hallå! Ge inte upp hoppet! Inte än! Det är ju många som blöder, riktigt ordentligt till och med, där det än så går bra!!
Om du har möjlighet att höja progesteronet så gör det! Kanske även en extra progynon eller vad du använder? Det är såklart inte bra att proppa i sig massa extra medicin i "onödan", men det vet vi ju inte om det är! Det är värt att försöka!! Försök hålla dig lugn! Jag vet inte hur mycket lutinus du har(?) Men jag höjde till 4st/dag när jag var ungefär där du är nu och tom v12. Jag hade ingen blödning, jag bara höjde ändå. Tog dem 2+1+1
Nej jag vet att man inte ska ge upp men det är ju så svårt att ta det lugnt. Hade det bara varit en blödning hade jag nog varit lugnare men det här att symptomen försvunnit känns konstigt. Jag vaknade verkligen och kände mig som mig själv igen. Som att allt var som vanligt. Förutom lite svårt att äta men tror det också var pga semester och att jag tröttnade på maten där vi var. Inte riktigt min typ av mat. Och lite bröstspänningar men det är ju också från Lutinusen.
Själva blödningen slutade lika snabbt som den kommit. Morgonen efter var det inget mer. Tog en extra Lutinus som du sa. (Tar annars 3 om dagen). Och sen dess har det inte varit nåt. Jag har alltid tidigare haft missed abortions och aldrig fått missfallet direkt så avsaknaden av blodflöde gör mig inte det minsta lugn.
Nu när vi är hemma igen och jag kan äta "vanlig" mat igen mår jag ännu bättre. Har ju ultraljudet på tisdagen men väntan är olidlig. Men det är helt omöjligt att få en tid, de flesta ställena har semester nu och inga tider. Skulle ju kunna ta hcg men tänker att det inte säger så mkt.
Nåväl, det här är vårt sjunde försök totalt i ivf-resan och nog det värsta pga oklarheten. Men det är ju bara att hålla ut tills på tisdag. Så skönt att kunna skriva av sig lite här iaf! :)